Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Redsnow kraschar vid jailbreak.

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Borlänge
  • 2009-08-17 15:12

När jag ska jailbreaka min 3G 3.01 kraschar redsnow för mig när den ska 'uploada ramdisk". Kommer fram "Redsnow.exe har slutat fungera" bla bla....

Ingen som har haft detta problem, och löst det ?

• Medlem
  • Nässjö
  • 2009-08-17 18:12
Ursprungligen av Egil:

När jag ska jailbreaka min 3G 3.01 kraschar redsnow för mig när den ska 'uploada ramdisk". Kommer fram "Redsnow.exe har slutat fungera" bla bla....

Ingen som har haft detta problem, och löst det ?

Vad kör du för operativ? Förmodligen är det antingen skit bakom spakarna eller så är det problem med ditt operativ system.

• Medlem
  • Borlänge
  • 2009-08-17 18:18

Vista......
Löste det själv dock.....

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2009-08-18 11:10
Ursprungligen av Egil:

Vista......

Och vitsen med ett forum är ju att vi ska lära av varandra, så det vore bra om du skrev hur du löste det. Kan ju ge ett tips till någon annan....

• Oregistrerad
  • 2009-08-18 11:50
Ursprungligen av Egil:

Vista......

DOH! Kan inte sluta le av sådana här inlägg.. "Jag vill ha hjälp men om jag löser det så skriver jag att jag har gjort det men inte hur jag gjorde"..

• Medlem
  • Borlänge
  • 2009-08-21 04:45

Är inte aktiv här. Eftersom jag fick ett sådant "trevligt" svar så blev jag inte så sugen på att fortsätta denna diskussion. Att det skulle vara något fel på mitt os, samt att jag inte är kunnig tog jag som ett helt onödigt inlägg, det känns mer meningslöst!

Problemet löstes genom att högerklicka på "redsn0w.exe" och välja "kör som administratör".
Hoppas någon med samma problem får någon nytta!

• Medlem
  • Nässjö
  • 2009-08-21 10:04
Ursprungligen av Egil:

Är inte aktiv här. Eftersom jag fick ett sådant "trevligt" svar så blev jag inte så sugen på att fortsätta denna diskussion. Att det skulle vara något fel på mitt os, samt att jag inte är kunnig tog jag som ett helt onödigt inlägg, det känns mer meningslöst!

Problemet löstes genom att högerklicka på "redsn0w.exe" och välja "kör som administratör".
Hoppas någon med samma problem får någon nytta!

Det var ju precis det jag menade. Oftast är det operativet som spökar. Du kör uppenbarligen inte allt som administratör. Programmet i sig funkar fin fint så då kan det ju inte vara det som är felet eller hur? Jag konstaterade bara vad som var problemet och jag hade ju rätt.

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2009-08-21 12:12
Ursprungligen av Exstaz:

Det var ju precis det jag menade. Oftast är det operativet som spökar. Du kör uppenbarligen inte allt som administratör. Programmet i sig funkar fin fint så då kan det ju inte vara det som är felet eller hur? Jag konstaterade bara vad som var problemet och jag hade ju rätt.

Att köra allt som admin är väl inte så smart...?
Men det borde komma upp en dialogruta med rätt felmeddelande om man inte kör som admin, det är rätt dåligt av Redsn0w.

• Medlem
  • Nässjö
  • 2009-08-21 21:17
Ursprungligen av kenjon:

Att köra allt som admin är väl inte så smart...?
Men det borde komma upp en dialogruta med rätt felmeddelande om man inte kör som admin, det är rätt dåligt av Redsn0w.

Ursprungligen av Egil:

Det är ju inte något fel på operativet, utan på programmet om man måste köra det som administratör.

*klipp*

Då jag anser mig ligga högt i mitt kunnande om windows, kan jag meddela att inga program klagar om man inte kör dom som admin även om man skall göra detta. Detta problemet kom med Vista och deras UAC (user account control) skit för sådana som inte vet vad dom håller på med. Det är därför du får så många rutor hela tiden om man skall instalera något och måste godkänna saker flera gånger.

Dock kan dom meddela att man borde köra programmet i admin men en varning att man inte kör det i admin har jag aldrig sett eller hört talas om.

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2009-08-21 23:19
Ursprungligen av Exstaz:

Då jag anser mig ligga högt i mitt kunnande om windows, kan jag meddela att inga program klagar om man inte kör dom som admin även om man skall göra detta. Detta problemet kom med Vista och deras UAC (user account control) skit för sådana som inte vet vad dom håller på med. Det är därför du får så många rutor hela tiden om man skall instalera något och måste godkänna saker flera gånger.

Dock kan dom meddela att man borde köra programmet i admin men en varning att man inte kör det i admin har jag aldrig sett eller hört talas om.

Glömde att det var windows...

• Medlem
  • Borlänge
  • 2009-08-21 18:34

Det är ju inte något fel på operativet, utan på programmet om man måste köra det som administratör.

Nej, kör inte som admin därav var jag tvungen att välja "kör som admin".

Hur som helst, problemet löst, alla glada

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2009-08-21 19:16
Ursprungligen av Egil:

Nej, kör inte som admin därav var jag tvungen att välja "kör som admin".

Hur som helst, problemet löst, alla glada

Utom du som inte får så trevliga svar

1
Bevaka tråden