Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone accepterar inte formatet på gamla SE-kontakter

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Nacka
  • 2009-08-19 21:26

Hej! Har tidigare haft en Sony Ericsson telefon synkad med min windows vista, och kontakterna som jag kopierade över från telefonen är sparade i UNIX-nånting-format. Nu sitter jag med min (mycket bättre) mac som såklart inte accepterar formatet på kontakten. Det gör inte heller min iphone. Hur ska jag göra för att kopiera kontakterna till telefonen via datorn i nuvarande formatet eller måste jag konvertera kontakterna? Finns det något program som kan konvertera kontakterna i mac?
Det enda jag hittade via google var att man kunde göra det i Outlook, men jag har ju som sagt inte tillgång till min windows.

Och JA, jag har stoppat in mitt simkort med numrena sparade på, men nej det fungerade inte.

Tacksam för all hjälp!

Du är säker på att de inte är sparade i .vcard-nånting?

Ett alternativ kan vara att sätt upp luren i iSync, para ihop den med SE'n (via Bluetooth)
Börja med att para ihop den i Bluetooth, "Ställ in BT-enhet".
Väl tillagd där lägger du sedan till den i iSync.

Dina kontakter hamnar nu i Adressboken
Nästa gång du syncar din iPhone skall kontakterna åka över - om du ställt in så med en bock under vad som skall synkas i iTunes.

Du kan faktsikt köra iSync och prata med din SE över Bluetooth och samtidigt ha sync med iPhone via iTunes.

  • Medlem
  • Nacka
  • 2009-08-22 10:36

Stort tack för hjälpen, det fungerade kanon!

Ibland kan det ju vara kul med lite mer än "fungerar"

Sök lite här på "Adressboken", för ett tag sedan plitade några av oss ihop en del riktiga Power-user-grejer...

http://www.99.se/switcher-byt-till-mac/264326-adresslista-fran-adressboken.html

http://www.99.se/iphone-mobiltelefon/268424-snygga-adresser-i-telefonen-i-datorn.html

En Backup fixas lättast genom att markera ALLA adresserna i listan som Adressboken ger dig. Ta sedan tag i dem och dra och släpp på skrivbordet. Då får du en fil t ex "Arne Andersson och 298 mer kontakter.vCard". denna kan du backupa var du vill....

  • Medlem
  • Nacka
  • 2009-08-23 10:54

En en gång, stort tack, ett väldigt användbart tips!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-09-04 13:55
Ursprungligen av Goflorp:

En Backup fixas lättast genom att markera ALLA adresserna i listan som Adressboken ger dig. Ta sedan tag i dem och dra och släpp på skrivbordet. Då får du en fil t ex "Arne Andersson och 298 mer kontakter.vCard". denna kan du backupa var du vill....

Håller du ned alt-tangenten när du drar ut kontakterna kommer de var och en för sig.

Om man har gjort grupper i Adressboken som man vill behålla så går man på Arkiv > Exportera... > Adressboksarkiv...
På så sätt så dubbelklickar du bara på filen så återställer den alla kontakter och grupper direkt. Nackdelen är att filen bara funkar med Adressboken.

1
Bevaka tråden