Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nytvättad Ipod shuffle G3...

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Plockade precis ur mina träningskläder ur tvättmaskinen och min nya ipod med hörlurar... Provade att starta den direkt men inget hände, pluggade in den till MB och den tar laddning! Jag hyser väl inga större förhoppningar med om den funkar efter en tvätt i 60 grader är den ännu bättre än jag trodde.
Återkommer!

Japp, synkar med ITunes!

Hah! Hörlurarna fungerar i min Ipod video, fast de låter illa, vet inte om remoten på sladden fungerar än. Men det lutar åt att köpa nya.

• Medlem
  • International user
  • 2009-08-24 07:56

När du har spillt vatten eller något på din iPod så bör du vänta med att använda den tills du är säker på att den har torknat först. Kan ta några dagar.

//Rob

Jo, jag är medveten om det. Hursomhelst kopplade jag in den direkt. Nu har den ladddat, synkat med Itunes och den fungerar. Statuslampan visar dock endast gult, efter 8h laddning. Hörlurarna låter "spräckta" och remoten fungerar inte.
Jag skriver upp köpet av en ny ipod på mitt idiot-konto...

Nu har den legat och torkat ett par dagar. Allt verkar fungera. Volymregleringen på "sladd-remoten" var dålig redan innan jag tvättade den, har inte blivit sämre.
Till saken hör att vi har en tvättmaskin med horisontalt liggande trumma, så Ipoden har legat under vatten en hel tvättcykel i 60 grader. Visst hjälpte det att Ipod shuffle G3 är en enkel konstruktion, men jag tycker fortfarande att det är lite imponerande. Eller så hade jag bara tur.

1
Bevaka tråden