Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Xserve G4 vs Glesys för Webhosting?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejsan,

Har nyss fått tag i en Xserve g4 dual 1ghz 2gb ram som jag inte riktigt vet vad jag ska göra av. Idag har jag en VPS hos glesys med följande SPEC:

Antal processor cores = 1
Ramminne(garanterat) = 512mb (256mb)
Diskutrymme = 20GB
Överföring i månaden = 300gb

Det är alltså standardpaketet som finns här GleSYS - Serverhotell, VPS-hosting och webbhotell jag tror att processorerna är XEON

Detta betalar jag 170kr exkl moms för i månaden.

Idag har jag ca 10 sidor på min VPS varav 8st enkla wordpresssidor och 2st lite större php+mysql-sidor.

I framtiden komme jag att hosta mina kunders hemsidor som kommer att vara allt i från basic html till php+mysql men med max 80 undersidor.

Vad tycker ni jag ska göra? Ska jag slänga in servern i någon hall och säga upp min VPS? Jag har lyckats konfigurera min ubuntu-dist på VPSen och Mac osx server kan väl knappast vara svårare?

Hjälp en vilsen man

MVH Billy

Du kommer aldrig att hitta en lika billig colocation lösning, så vill du köra servern får du vara beredd på att betala mer. Om det går bra att köra sidorna idag borde du stanna kvar. "I framtiden" vet du kanske inte vad det är? En kund kanske kräver egen server eller egen VPS? Hittills har du inte ett enda affärsmässigt argument för att byta till din Xserve. Men det kanske är roligare

Det lät lite roligare ja men efter lite research lutar de eventuellt åt att sälja servern istället.

Vad är en Xserve g4 2*1ghz med 2st 80gb diskar värd?

MVH Billy

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2009-08-25 08:32
Ursprungligen av billyskate:

Det lät lite roligare ja men efter lite research lutar de eventuellt åt att sälja servern istället.

Vad är en Xserve g4 2*1ghz med 2st 80gb diskar värd?

MVH Billy

Jag tror jag har sett priser på 2000-4000 tidigare.

1
Bevaka tråden