Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan man döpa om Apps i iPhone?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Karlstad
  • 2009-08-18 21:07

Går det att genomföra detta på nåt vis? Antar att det kanske måste till en jailbreak, vilket jag i och för sig redan har gjort men vad heter i så fall programmet som gör detta möjligt?
Kan tyckas lite onödigt, men TomTom skulle jag vilja döpa till just TomTom istället för "W. Europe" som den heter nu.

Det fanns ett program i Cydia tidigare som hetter Rename som kunde döpa om applikationerna. Det har inte uppdaterats för FW 3.0

Jag använde den ett tag men tog bort den eftersom en uppdatering av en applikation på iPhone kräver att den har originalnamnet.

• Medlem
  • Karlstad
  • 2009-08-21 21:43

Fann den, fungerar klockrent. Dock inte testat nån uppdatering än så. Tack för hjälpen!

• Medlem
  • Höganäs
  • 2009-08-25 21:09

Rename har en tendens att paja uppdatering då den bytar namn på binaries. Ett bättre sätt är istället att modifiera "LocalizedApplicationNames.strings", detta är en property list som du finner i:

System/Library/CoreServices/SpringBoard.app/sv.lproj/

(sv.lproj varierar, om, du har din telefon på engelska så är det en.lproj)

-------

Fortsätt bara bygga på samma stuktur som redan finns i filen, du använder bundle indentifier från programmet och skriver ett eget namn.

1
Bevaka tråden