Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

3GS med icke fungerande 3G

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2009-08-25 19:55

Tja alla,

Har ett jävla märkligt fel. När jag aktiverar 3G så kopplade den sig till Sweden 3G, jag får 3G loggan och även innan när jag hade SBSettings kunde jag se att den fick IP adress. Men den vägrar ta emot trafik. Ingenting som kräver internettrafik fungerar. Uppdatera väder, surfa, hämta email.....nada. Stänger jag av 3G så den går över på Edge så fungerar det efter en stund.
Har provat att köra en restore i iTunes utan att jailbreaka samt även att uppgradera till 3.0.1. Jag har provat ta Restore Network Settings och även provat Restore All Settings. Jag har ta mig fan provat ALLT men den vill inte.
Den fungerade i morse för jag kollade på dagenstv.com men när jag skulle gå och attackbanta så funkade inget. Trodde det var kass täckning på muggen men det har funkat bra där innan.
Ringde Telia, dom hade ingen aning vad det kunde vara men resettade vad dom kunde från sin sida. Jag lät telefonen vara avstängd i några minuter.
Hittade någon länk när jag Googlade om att någon hade exakt samma problem fast på goda 2.2 tiden och en operatör som heter Optus tror jag. Där räckte det med att köra en Restore Network Settings. Dock inte här.

Någon som har upplevt samma?

Blir dock att smita till Telia i morrn för att få den utbytt. Men har någon nåt tips så är jag tacksam.

• Medlem
  • International user
  • 2009-08-25 23:12

Testat simkortet i en annan telefon?
Är det ett 3G-kort?

• Medlem
  • Helsingborg
  • 2009-08-25 23:32

Det är ett helt nytt 3G kort men har inte testat i en annan lur än. Ska göra det i morgon.

• Medlem
  • Järfälla
  • 2009-08-26 18:07

Något kanske har hänt med dina apn-inställningar?

• Medlem
  • Helsingborg
  • 2009-08-26 20:59

Nope, allt var precis som det skulle.
Testade med polarens SIMkort idag och då funkade allt igen. Drog till Teliabutiken och fick nytt kort.
Alles gut nu.

Jag hade också problem med 3G till en början. Sen kom jag på att mitt SIM-kort var från slutet av förra årtusendet, med andra ord ett gammalt 2G kort. Var in och fick ett nytt och allt blev bra

1
Bevaka tråden