Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MobileMe - Värt det?

Tråden skapades och har fått 38 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Allt utom iDisk (som är ett skämt) är bra - mycket bra. Och snyggare än alla konkurenter så klart. 20% för dyrt, men har man jobb är det ju inga pengar. Vad kostar kabelteve? Att ha bil? Krogen? Ett par jeans?

(amerikanerna pyntar ungefär 20% mindre än vi européer om man ser till kurs OCH köpkraften i det landet)

• Avstängd
  • International user
  • 2009-08-24 23:44
Ursprungligen av Zimmerman:

Allt utom iDisk (som är ett skämt) är bra .........

Kan du vara bussig och förklara det där med iDisk, please?

Ursprungligen av Cekari:

Kan du vara bussig och förklara det där med iDisk, please?

Det går så fruktansvärt långsamt att föra över filer.

Ursprungligen av Pierre/M-stad:

Det går så fruktansvärt långsamt att föra över filer.

Ja, faktist, riktigt långsamt.

Och när Apple glatt skriver om MobileMe och att man ju kan köra BackUp på iDisk - ja, då är det demagogi - ren lögn. Även Apple är ena riktiga svin ibland. Råa sällar - demagoger. Att dom inte skäms. Alla VET ju att det inte går att backa upp något annat än ett par textdokument på en iDisk.

Det är inte bara extremt segt - det är dessutom fruktansvärt instabild. Paralyserar Finder dessutom. Oanvändbart.

• Avstängd
  • International user
  • 2009-08-25 13:23

Åh tusan, får väl testa, vet ju att pbase kan vara riktigt slött också ibland.
Undras om det är på en egen serveruppsättning och alltså skilt från det som sköter de övriga tjänsterna, verkar ju så.

• Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2009-08-25 13:48

Jag har haft MobileMe (Mac.com) sedan dag ett och gillar det skarpt. ca 1000:-/år är löjligt lite för vad jag slipper i problem. Att kunna sätta upp en ny dator, vart jag än är, är ju bara det värt pengarna.

Ursprungligen av MatsOlov:

Jag har haft MobileMe (Mac.com) sedan dag ett och gillar det skarpt. ca 1000:-/år är löjligt lite för vad jag slipper i problem. Att kunna sätta upp en ny dator, vart jag än är, är ju bara det värt pengarna.

Det som är häftigt är att man kan ta med sig alla inställningar samt bokmärken på Safari, om man har en bärbar och en stationär så är detta absolut värt att se över.

• Medlem
  • Järfälla
  • 2009-08-26 18:10

Något jag inte tycker om med webbmailen är att man inte kan tilldela regler!

Bevaka tråden