Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Svenska e-böcker till iPhone?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Finns det verkligen inga svenska böcker till iphone?
JAg har provat söka via Stanza men inte hittat nånting som man skulle kunna läsa offline.
Nån som vet nån databas med svenska böcker man kan lägga till i Stanza kanske?
Jag är mest intresserad av att läsa gamla böcker där upphovsrättsskyddet gått ut typ Huckleberry finn och skattkammarön...

Till iPhone? Speciella till iPhone? Nej, det finns inte. Men aac- och mp3-böcker finns och dessa filer kan ju iPhone lira.

http://www.adbok.se

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2009-08-28 12:09
Ursprungligen av Zimmerman:

Till iPhone? Speciella till iPhone? Nej, det finns inte. Men aac- och mp3-böcker finns och dessa filer kan ju iPhone lira.

http://www.adbok.se

Men det är väl ljudböcker?

Jag var ute och cyklade....men jag ser nu att dom också har E-böcker - mycket E-böcker.

Ursprungligen av kenjon:

Men det är väl ljudböcker?

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2009-08-28 12:44
Ursprungligen av Zimmerman:

Jag var ute och cyklade....men jag ser nu att dom också har E-böcker - mycket E-böcker.

Som funkar på iPhone? Kräver väl ett speciellt program... (har inte kollat sajten).

• Medlem
  • Göteborg
  • 2009-08-28 13:27

Det jag kunnat hitta är att varken MobiPocket eller Adobe DE har något vidare stöd hos iPhone. EPUB går att lösa via omvägar: How To Read O'Reilly EPUB eBooks on your iPhone with Stanza - Tools of Change for Publishing

På biblioteken går det att låna vissa böcker i EPUB-format: Lna e-bok p Gteborgs stadsbibliotek

Jag har inte själv provat att låna och föra över till iPhone, så vet inte säkert att det fungerar...

/genell

Det finns ett fåtal böcker på svenska i Stanzas bibliotek, men jag tror det enbart är av svenska författare. Jag har t ex tankat ner CJL Almkvists Det går an.

I Stanza kan man gå in på Smashwords och söka på "language:swedish". Verkar bara fungera i Smashwords.

• Medlem
  • Värnamo
  • 2010-10-27 17:33
Ursprungligen av wallraff:

Finns det verkligen inga svenska böcker till iphone?
JAg har provat söka via Stanza men inte hittat nånting som man skulle kunna läsa offline.
Nån som vet nån databas med svenska böcker man kan lägga till i Stanza kanske?
Jag är mest intresserad av att läsa gamla böcker där upphovsrättsskyddet gått ut typ Huckleberry finn och skattkammarön...

Project Runeberg

Bluefire Reader (iPhone och iPad) har stöd för ePub med Adobe DRM, vilket jag tror är vad exempelvis biblioteken använder. Har dock bara kommit så långt som att installera det, inte haft tid att titta närmare på det.

Kan bekräfta att version 1.2 av Bluefire Reader möjliggör läsande av e-böcker från biblioteken (via elib.se). Funkar både med ePub- och PDF-filer skyddade med Adobe DRM.

Senast redigerat 2010-11-11 16:33

eBokus

"Nu finns eBokus, nästa generations nätbokhandel för din iPhone och iPad. eBokus är en iPhone/iPad-applikation som du hittar på iTunes AppStore. Med eBokus kan du köpa och ladda hem mer än 2000 e- och mp3-böcker till din mobiltelefon/tablet. Du kan sedan direkt läsa eller lyssna på böckerna via appen i din iPhone eller läsa dem på din iPad. iPad har bara stöd för e-böcker till en början."

eBokus i iTunes

1
Bevaka tråden