Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Inställningar av Push

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Skellefteå
  • 2009-08-27 15:39

Jag har funderingar kring skillnader i inställningarna för iphonens pushfunktioner.

Jag har en iPhone 3gs 3.0.1.

I inställningar > E,post, kontakter, kalendrar > Hämta nya data finns det alternativen av eller på för pushfunktionen. Jag har valt på. Vad innebär det egentligen? Det finns även ett schema för hur mobilen ska hämta e-post. Jag har kryssat för manuellt.

Om jag klickar på avancerat kommer min gmail upp som jag kör i mailprogrammet. och min google calenderanvändare som jag kör i telefonens kalender. Om jag klickar på dessa kan jag välja Push, Hämta eller Manuellt. Vad ska jag ha för inställning om jag vill att kalendern och mailen ska uppdateras när jag öppnar programmet? Jag vill även att mail ska skickas direkt jag skickar dem och kalendern ska synka mot google cal direkt jag skrivet ett ny händelse.

Ursprungligen av Larson:

Jag har funderingar kring skillnader i inställningarna för iphonens pushfunktioner.

Jag har en iPhone 3gs 3.0.1.

I inställningar > E,post, kontakter, kalendrar > Hämta nya data finns det alternativen av eller på för pushfunktionen. Jag har valt på. Vad innebär det egentligen? Det finns även ett schema för hur mobilen ska hämta e-post. Jag har kryssat för manuellt.

Om jag klickar på avancerat kommer min gmail upp som jag kör i mailprogrammet. och min google calenderanvändare som jag kör i telefonens kalender. Om jag klickar på dessa kan jag välja Push, Hämta eller Manuellt. Vad ska jag ha för inställning om jag vill att kalendern och mailen ska uppdateras när jag öppnar programmet? Jag vill även att mail ska skickas direkt jag skickar dem och kalendern ska synka mot google cal direkt jag skrivet ett ny händelse.

Har du MobileMe-konto skickas/pushas nya email till dig automatsikt.
Har du inte MobileMe ska denna tjänsta vara Av.

Har du annan mail ska du ställa in på hur ofta den ska hämtas - ju oftare ju mer batteri dras.

Ursprungligen av theplague:

Har du inte MobileMe ska denna tjänsta vara Av.

Nja... Det finns andra pushmail än MobileMe, exempelvis Exchange (som du även kan använda för att pusha Google Calendern till din kalender)

Ursprungligen av BlackSmp:

Nja... Det finns andra pushmail än MobileMe, exempelvis Exchange (som du även kan använda för att pusha Google Calendern till din kalender)

Ok ok, fick fö mig att exchange var något annat än Push.

Du ska ha manuellt om du vill att kalendern och mail ENBART ska uppdateras när du öppnar programmet. Väljer du hämta så kommer programmen att hämta med det intervall som du har specificerat i den allmänna inställningen även om programmen är avstängda.

Mailen skickas direkt oavsett inställning.

Grejer som du lägger till i kalendern synkas också till Google Calender direkt oavsett inställning.

  • Medlem
  • Skellefteå
  • 2009-08-28 13:22

Tack för tipsen. Nu har jag full koll på mail och kalender på alla plan (och google har samtidigt fått full koll på mig sånär som på mina inre monologer)

1
Bevaka tråden