Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad är normal leveranstid?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Avstängd
  • International user
  • 2009-08-26 00:59

En eller två dagar efter att Telia ändrat texten på sin supportsida från att leveranstiderna var långa pga högt tryck på beställningar av nya iPhone till "Just nu har vi normal leveranstid på iPhone 3GS, alla varianter..." beställde jag min iPhone.
Åtta dagar senare ringde jag och frågade hur det låg till och fick veta att ca 2 veckor till. Hmmm, undrar vad dom långa var då?
Men ett nytt simkort + abonnemanget fick jag redan efter 2 dagar.
Suck, sitter med en massa appar och pryttlar som jag köpt till den som inget hellre vill än att få sin efterlängtade lekamrat hemkommen.
Känns som om var 5 år igen och julaftons morgon... kommer han inte snaaaart.

Är detta en "Köpa iPhone"-fråga?

  • Avstängd
  • International user
  • 2009-08-26 13:16

Kanske både en fråga som rubriken säger och ett utlopp för lättsam frustration...

Tycker kanske att informationen från våra kära telefonbolag haltar en smula, vilket man kan läsa i flera insändare runt om i 99.se.

Ursprungligen av Cekari:

Kanske både en fråga som rubriken säger och ett utlopp för lättsam frustration...

Tycker kanske att informationen från våra kära telefonbolag haltar en smula, vilket man kan läsa i flera insändare runt om i 99.se.

Så, det finns alltså redan trådar om detta?

  • Avstängd
  • International user
  • 2009-08-26 17:36
Ursprungligen av theplague:

Så, det finns alltså redan trådar om detta?

Japp, men utan den lilla humor jag försökte förmedla, förlåt att jag tog upp din tid.

Ursprungligen av Cekari:

En eller två dagar efter att Telia ändrat texten på sin supportsida från att leveranstiderna var långa pga högt tryck på beställningar av nya iPhone till "Just nu har vi normal leveranstid på iPhone 3GS, alla varianter..." beställde jag min iPhone.
Åtta dagar senare ringde jag och frågade hur det låg till och fick veta att ca 2 veckor till. Hmmm, undrar vad dom långa var då?
Men ett nytt simkort + abonnemanget fick jag redan efter 2 dagar.
Suck, sitter med en massa appar och pryttlar som jag köpt till den som inget hellre vill än att få sin efterlängtade lekamrat hemkommen.
Känns som om var 5 år igen och julaftons morgon... kommer han inte snaaaart.

Hej!
Tyvärr är det för närvarande ca 2-3 veckors leveranstider på iPhone. Vi betar av kön så fort som möjligt. Leveranstiderna beror på en efterfrågan som är långt över förväntan, inte bara i Sverige men över hela världen.
Jag hoppas att du ska bli nöjd med din telefon när du får den. Om du har funderingar kring hur din leverans ligger till kan du maila och fråga vår leveransavdelning på Telia.se - Bredband, Telefoni & Digitaltv - här hittar du tjänsten för dig!
Med vänlig hälsning
Karin Nordlund, Informationsansvarig Telia Kundrelationer

  • Avstängd
  • International user
  • 2009-08-26 17:44
Ursprungligen av Teliakundservice:

Hej!
Tyvärr är det för närvarande ca 2-3 veckors leveranstider på iPhone. Vi betar av kön så fort som möjligt. Leveranstiderna beror på en efterfrågan som är långt över förväntan, inte bara i Sverige men över hela världen.
Jag hoppas att du ska bli nöjd med din telefon när du får den. Om du har funderingar kring hur din leverans ligger till kan du maila och fråga vår leveransavdelning på Telia.se - Bredband, Telefoni & Digitaltv - här hittar du tjänsten för dig!
Med vänlig hälsning
Karin Nordlund, Informationsansvarig Telia Kundrelationer

Tack Karin!

Betydligt bättre svar än jag fick via telefon där "dom" bl.a. sa att någon kö lista inte gick att se/läsa/uppbringa för att veta hur man låg till.

/Lasse

"Cekari går och köper en påse lego att fördriva tiden med"

  • Avstängd
  • International user
  • 2009-08-28 15:22

Tjaha, nu står det 3-5 veckors leveranstid... mumble grumble...

1
Bevaka tråden