- Gäst
- Oregistrerad ●
[begin ironi]
Åhhhh, ökad stabilitet i adressboken....som jag har längtat!
[end ironi]
Töntigt önskemål kanske, men jag tycker Apple borde lägga till nya skrivbordsbilder å skärmsläckarmönster / iTunes-patterns med nästan varje uppdatering. Jag menar, några nya bilder vore ju åtminstone simpelt att skaka fram. Det skulle göra att man kunde känna att "wow, det ser lite nyare ut hela tiden". I'm a GUI guy...
Skrevs ursprungligen av Samu
Happ..
Visserligen kul med ny uppdatering till ett 'stabilt' OS som man kan 'kernel panika' genom att stoppa in en enkel CD skiva från -98 med Aqua!(Skivan i fråga är Aqua's Aqua Mania Remix, UMD 85072).
---
/Samuel
Jag skulle också få kernal panic om jag utsattes för det där.....:D
Alltså, nu blev jag ju sugen på UT 2003 bara för att det stog sådär.....Vill ha, vill ha, vill ha....
Och sedan vill jag påpeka att om OS X 10.3 kommer vid samma tidpunkt som 10.2 lanserades förra året så kommer jag ta cyanid. Skolorna, som jag konsultar lite åt, startar ungefär 2 veckor efter det. Gissa om det blir massinstallation och alldeles för lite sömn den perioden!
Skrevs ursprungligen av Fleno
Och sedan vill jag påpeka att om OS X 10.3 kommer vid samma tidpunkt som 10.2 lanserades förra året så kommer jag ta cyanid. Skolorna, som jag konsultar lite åt, startar ungefär 2 veckor efter det. Gissa om det blir massinstallation och alldeles för lite sömn den perioden!
Hm? Blir man piggare av cyanid?
Trevligt... Ska genast prova...:D
Angående 10.2.6...
Måste vänta. Viktigt projekt kräver stabil och känt fungerande... <varför kryper handen> ...system ut... <mot länk?> ...an nya pro... <neeeeej, måste motstå> ...blem med kompa... <inte ladda, inte ladda, inte ladda!> ...bilitet.
Batteriproblem åter !
Efter uppdateringen så tar batteriet i min iBook slut på 30 min! Jag hade liknande problem efter uppdateringen till 10.2.4, men med femman blev det betydligt bättre, förutom att batteriindikatorn inte hängde med - jag kunde köra 30 min EFTER att den nått noll, men hellre det än att datorn plötsligt sätts i vila när man tror att man har en timme kvar att arbete.
Skrevs ursprungligen av maca
Batteriproblem åter !
Efter uppdateringen så tar batteriet i min iBook slut på 30 min! Jag hade liknande problem efter uppdateringen till 10.2.4, men med femman blev det betydligt bättre, förutom att batteriindikatorn inte hängde med - jag kunde köra 30 min EFTER att den nått noll, men hellre det än att datorn plötsligt sätts i vila när man tror att man har en timme kvar att arbete.
Lite fegt av mig att lära av andras erfarenhet, men är det någon mer som har upptäckt problemet med batteritiden?
Skrevs ursprungligen av Fleno
Hade för mig att man uppdaterade "globalt" från en gemensam server!? Alltså behöver man varken spring runt till alla datorer eller klicka på någon installationsfel.
Jag kan meddela att det problem som fanns med 10.2.5 och MS UAM (User Agent Module) är borta.
Här står lite om ovan nämda problem:
http://www.macwindows.com/jaguar.html#041603
Efter uppdatering hänger sig datorn (!!) när man ska koppla upp mot pc och ta del av utdelad mapp. Någon som har koll på hur man kan lösa det? Lite jobbigt att behöva "pusha" filer från pc:n till macen istället för att hämta. (nätverket fungerar alltså)
Skrevs ursprungligen av jakob
Efter uppdatering hänger sig datorn (!!) när man ska koppla upp mot pc och ta del av utdelad mapp. Någon som har koll på hur man kan lösa det? Lite jobbigt att behöva "pusha" filer från pc:n till macen istället för att hämta. (nätverket fungerar alltså)
Jag hade problem med att datorn (PB G4/867) inte hittade min Bluetoothmodul. Jag slängde preferences, och sedan fungerade det igen. Läge att hysta några preferenser..?
Enligt Macfixit är det stora skillnader mellan combo-uppdateringen och den som installeras via Software Update.
Combo-installationen ska tydligen ha orsakat stora problem för många användare. Det uttrycks dock oklart om dessa problem också (delvis) uppstår men SU-installationen.
Jag väntar dock ett par dagar till...
Nu har det gått ett par dagar och jag hart fortfarnade inte installerat 10.2.6 pga de problemen som rapporterades på nätet. Så här länge har jag aldrig väntat på en update förut.
Så nu en rak fråga till alla TiBook-ägare (helst nyare modell) som har installerat 10.2.6:
Fungerar 10.2.6?
Skrevs ursprungligen av Marcus Holmer
Nu har det gått ett par dagar och jag hart fortfarnade inte installerat 10.2.6 pga de problemen som rapporterades på nätet. Så här länge har jag aldrig väntat på en update förut.
Så nu en rak fråga till alla TiBook-ägare (helst nyare modell) som har installerat 10.2.6:
Fungerar 10.2.6?
Jag har en PB 667 DVI, altså den som kom i Maj 2002, och för mig har uppdateringen fungerat smärtfritt. Jag uppdaterade via Software update. Inga problem som jag märkt hittils.
/Mattias
Sen MacFixit har blivit en betal tjänst har den siten blivint hjälplöst dåligt.
Combo uppdateraren orsakar inga problem även om MacFixit skrev inlägget så dåligt så att man kunde tyda det så. Vad dem skrev är att om man installerar Combo uppdateraren jämfört med SU så är 2800 filer annorlunda. Problemet är att filerna är inte annorlunda i sig själv endast änderungs datumet är annorlunda.
Om du kör SU eller Combo uppdateraren spelar ingen roll. Resultatet är detsamma.
Om du får problem prova Cache Out X. Fixar 90% av alla "konstiga" problem.
//Rob
Skrevs ursprungligen av Marcus Holmer
Fungerar 10.2.6?
Inga som helst problem på PB 667 dvi, PB 867 och PB 12".
Ok, har installerat 10.2.6 nu. Inga problem men tyvärr har batterikapaciteten sjunkit tillbaka till den "normala" nivån. Inga fyratimmars batterier längre alltså...