Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Video filmad med iphonen till dator osv..

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Borås
  • 2009-08-31 18:15

Måste man ha en videoredigeringsprogram för att föra video filmat med iphonen till datorn? Skulle t ex bara vilja synka så videon hamnar under filmer i itunes? Sen ligger den ju med bilderna nu i iphonen, kan inte filmerna hamna i egen mapp eller så? finns säkert tråd om de med sökt och även på google men inte hittat de jag eftersöker..

Videon överför du in i iPhoto, som om den vore en hög med foton.
Du väljer sedan om den skall ligga kvar i luren eller raderas.
Filmerna kan du märka upp här som en egen händelse.

Sedan för själva redigeringen så har du ju iMovie i datorn.

Där redigerar jag mina små alster, snabbt och lätt och pöttar upp dem till YouTube...

Kan inte Bildinsamling ta in filmerna? Som den gör med blder? Om man inte vill öppna fetgrejer som iPhoto t.ex.

Osäker, men det vore snabbt uppkollat av den vetgirige.

Eftersom jag själv hivar in grejerna i iPhoto ändå, så kan det lika gärna ta importen direkt...

  • Medlem
  • Borås
  • 2009-08-31 21:08

Fick över filmen i iphoto och lade den i en egen mapp som jag sedan synkade med Iphonen, men varken mappen eller filmen syns, kan man inte ha en mapp med filmer på iphonen om man gör dom i iphoto?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2009-08-31 22:16
Ursprungligen av ibanez:

Fick över filmen i iphoto och lade den i en egen mapp som jag sedan synkade med Iphonen, men varken mappen eller filmen syns, kan man inte ha en mapp med filmer på iphonen om man gör dom i iphoto?

Jag tror inte det. Däremot ska du kunna välja att få alla filmer för sej och alla bilder för sej.

  • Medlem
  • Borås
  • 2009-08-31 22:19

hur undrar man ju då

Ursprungligen av kenjon:

Jag tror inte det. Däremot ska du kunna välja att få alla filmer för sej och alla bilder för sej.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2009-08-31 22:26
Ursprungligen av ibanez:

hur undrar man ju då

Jo, jag har sett det på youtube men brydde mej inte så mycket då. Bara att testa
De hamnade i samma lista men alla filmer först, sedan alla bilder.

Du tar filmer med iPhonen och sedan skall du ha em tillbaka med iPhonen?

Importera in i iPhoto.
Starta iMovie, ta filmen från "senaste iPhone import". Redigera, lägg på text etc.
Välj i dela-menyn, exportera till iTunes. det tar en stund.
Väl i iTunes kan du sedan när du har iPhonen isatt välja vad som skall synkas, välj då filmen under "filmer"

Hoppas jag inte missade ngt.

för min del tycker jag det är roligare ha dem på YouTube så att alla kan se dem - inklusive jag själv med iPhonens youTube-app.

1
Bevaka tråden