Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Död iPhone 3G efter återställning

Tråden skapades och har fått 19 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Växjö
  • 2009-08-31 22:29

Hej
Jag hade problem med mitt WIFI på iPhonen så jag följde apples guide till hur man ska göra. Sagt och gjort så valde jag att via telefonen göra en total återställning. När telefonen tuggade på under 2 timmar tog batteriet slut.
Nu kan jag inte starta eller få telefonen att visas i iTunes. Hjälp!!!!

  • Medlem
  • International user
  • 2009-08-31 22:56

Går den ej att starta ens med laddning i?

  • Medlem
  • Växjö
  • 2009-08-31 23:04

Nope det gick inte.
Den startade bara upp med äpplet sen dog den igen.

Men tillslut lyckades jag att få den i DFU läge eller vad det heter. Så nu verkar den funka igen.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2009-09-01 07:39

Fick igång telefonen igen och efter en natts syncning är allt återställt. Fast mitt WIFI funkar fortfarande inte. Är det någon som haft samma problem? Det är andra gången detta händer men förra gången räckte det med att återställa luren för att få igång wifi igen.

Ursprungligen av Gizz:

Fick igång telefonen igen och efter en natts syncning är allt återställt. Fast mitt WIFI funkar fortfarande inte. Är det någon som haft samma problem? Det är andra gången detta händer men förra gången räckte det med att återställa luren för att få igång wifi igen.

Har Wifi fungerat tidigare.
Det är med alla slags trådlösa routrar etc som det krånglar? Tänkte så det inte är den specifika enheten du försöker koppla upp dig mot som krånglar.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2009-09-01 08:31

Wifi har fungerat tidigare. Har haft luren sen i julas. Första gången det började strula var i början av augusti. Men då funkade det igen efter en återställning funkade det igen.
Nu funkar det inte alls. Har testat i olika när på jobbet, hemma hos farsan och hemma. Samma sak på alla ställen. Jag kan nämligen inte välja wifi alls i menyn. Går jag in under inställningar så är WI-FI gråmarkerat. Går inte att klicka på alls.

När du återställer iPhonen i iTunes - ställer du in den efter backup eller som ny telefon?

  • Medlem
  • Växjö
  • 2009-09-01 10:33

Jag återställer den som backup. Detta gjorde jag båda gångerna.

Ursprungligen av Gizz:

Jag återställer den som backup. Detta gjorde jag båda gångerna.

Ok, gör inte det.
I backupen kan problem ligga som du sedan lägger in igen.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2009-09-01 10:54

Ok hur ska jag göra med alla program och så då? Lägga till dom manuellt efteråt då eller? Blir jag av med alla sms och så?

Ursprungligen av Gizz:

Ok hur ska jag göra med alla program och så då? Lägga till dom manuellt efteråt då eller? Blir jag av med alla sms och så?

Du blir av med SMS(men som nämnts finns omvägar för detta).
Se till att lägga över all bilder från iPhone till datorn innan återställningen med.
Program, musik, filmer, kontakter, kalender etc bör du som sagt ha på datorn(om du synkat in dessa från iPhonen innan) så du kan synka tillbaka efter återställningen.

Ja, du blir av med alla sms, men programmen har du väl i iTunes. Om inte kan du ju överföra köp om du ctrl-klickar på iPhonen i iTunes. Jag har ett program som heter PhoneView. Där kan man kopiera sina sms. Dock ett varningen finger för att det inte funkar med Snow Leopard. Jag såg inga smstexter, bara vilka jag sms:at med. Testade nu, och jag kan spara som en textfil. Hur det funkar att få in dem igen vet jag inte. Men det kan ju vara ngt för dig. Phoneview kostar en slant. Vet inte hur mycket.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2009-09-01 11:45

Jag får tacka och bocka för all hjälp. Får väl testa att återställa den igen ikväll. Annars får jag väl lämna in den.
Tack för hjälpen!

  • Medlem
  • Mörbylånga
  • 2009-09-01 12:57

Har haft samma problem och återställde via iTunes och aktiverade den som ny iPhone. Detta hjälpte tyvärr inte för mig och var tvungen att skicka den på service. Fick tillbaka en ny efter 7 dagar, så jag blev glad i alla fall.

Hoppas att det löser sig för dig!

  • Medlem
  • Växjö
  • 2009-09-01 14:17

Ok Jag är tveksam att det hjälper för mig heller. Men man får väl leva på hoppet. En ny är ju inte fel men då får jag ju köpa ett nytt invisible shield till den nya. Drygt.

  • Medlem
  • Mörbylånga
  • 2009-09-01 15:41

Stackars dig!

  • Medlem
  • Växjö
  • 2009-09-01 18:30

Nu är telefonen inlämnad då inget hjälpte med återställning. Killen i Teliabutiken sa att det var praxis att de bytte ut telefonerna för att få ner serviceköerna. Så om en vecka hoppas jag att jag ska få en ny iPhone. Sitter med en gammal samsung lur nu. Fattar inte att folk kan använda sånna.

Får försöka hitta ett nytt invisivle shield nu då.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2009-09-01 23:03
Ursprungligen av Gizz:

Nu är telefonen inlämnad då inget hjälpte med återställning. Killen i Teliabutiken sa att det var praxis att de bytte ut telefonerna för att få ner serviceköerna. Så om en vecka hoppas jag att jag ska få en ny iPhone. Sitter med en gammal samsung lur nu. Fattar inte att folk kan använda sånna.

Får försöka hitta ett nytt invisivle shield nu då.

Hur går det med laddare och lurar, ska man lämna in dem med, eller får man en lös iPhone i utbyte, alltså en utan kartong? Eller speciella "servicekartonger" som bara innehåller telefonen?

Man får endast tillbaka telefonen i en speciell kartong.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2009-09-09 19:13

Idag fick jag tillbaka min iPhone precis som utlovat. Skönt att ha den tillbaka eller rättare sagt en ny iPhone fick jag. Ang. kartongen så var det bara en vanlig vadderad pappkartong.

1
Bevaka tråden