Då får tala om för försäljaren att man avser att öppna den för att kolla så snart köpet är gjort. Man kan gå ut genom kassan på t ex Media Markt och sedan komma tillbaka och öppna den efter en minut. Vore intressant att veta hur de i det läget hanterar fel på telefonen som t ex sprickor runt uttag eller fysiska skador. Undrar om butiker kan förbjuda kunder att testa direkt efter köp med det uttalade syftet att få en frisk apparat om det visar sig vara fel på det första exet. Jag köpte en kamera en gång åt en son på On Off, blixten funkade inte, lämnades tillbaka nästa dag, det tog fem veckor innan den blev utbytt.
Jag undrar mest eftersom det kan bli aktuellt att köpa olåsta belgiska åt andra. Mitt ex är helt OK.
Den behöver ju inte aktiveras för att man ska se om skärmen är OK. Skulle batteriet behöva laddas kan amn ha med sig en Philips Li-ion ack som ger 5 volt.
När jag köpte min belgiska bad de att få mitt simkort för att kolla att telefonen funkade. den var aktiverad från början. Men det var då apple hade problem med aktiveringservrarna, kanske är över nu.