Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

(billigt) fodral till MBP

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Karlskrona
  • 2009-08-19 16:13

Jag har en macbook Pro som jag köpte i mars 2008. Jag skulle behöva ett fodral till den. Alltså inte en väska, bara skyddande fodral. Jag är inte ute efter ett flashigt 500 kr-fodral, bara något bra och billigt (<300 kr). Hittar en hel del på internet, men det är ju svårt att veta så de verkligen passar min dator. En del fodral man har sett är ju mer kvadratiska än rektangulära, då gissar jag att de passar icke-widescreen-datorer. Dvs inget för min MBP.

Någon som har något förslag? Känns som att såfort det står "Macbook Pro compatible" eller liknande på förpackningen så stiger priset med åtskilliga kronor, så det hade varit fint att veta vilka man kan köpa utan att det måste stå att de passar MBP.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-09-03 09:54

Hej Frohike,

Jag köpte ett svart fodral för 149 kr på Laptopfodral.se. Billigt och anpassat till MacBook Pro. Kan rekommenderas

//Erik

  • Medlem
  • Karlskrona
  • 2009-09-03 21:59
Ursprungligen av Macerik:

Hej Frohike,

Jag köpte ett svart fodral för 149 kr på Laptopfodral.se. Billigt och anpassat till MacBook Pro. Kan rekommenderas

//Erik

Tack för svaret, var något sådant jag hade tänkt mig. Köpte ett fodral på Kjell & co, men det fick jag lämna tillbaka då det inte alls passade min dator. var alldeles för lång på ena hållet, som om den var gjord för 4/3-datorer. Men du tycker det passar bra till Macbook Pro alltså? Står ju mått på sidan, ska mäta när jag kommer hem.

Jag har insett att jag vill ha ett fodral som går att öppna hela vägen, som Smart men som har ett extra fack, som Zipper.

Om någon kunde ge något tips så skulle jag vara evigt tacksam!

1
Bevaka tråden