Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

VMware segt

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-09-05 09:06

Jag kör VMware för mina gamla Publisherfiler och Powerpoint. När jag editerar powerpoint och hämtar gamla filer för att klistra in där går det hela fruktansvärt segt. Först när jag skall öppna den gemensamma katalogen sen när jag skall leta upp filen, och sen när jag markerar den för att hämta den. Otroligt segt. Ibland får jag vänta 20-30 sekunder innan det händer något. Jag har VM tools installerat. Och måste använda Powerpoint för andra användares skull som kör Microsoft. Publisherfilerna kan ju inte öppnas förutom hos Publisher - tyvärr. Finns det någon som kan ge mig någon hint om vad jag skall göra?
undrar

PeO

Flyttade tråden från "Mjukvara - Apple programvara" till "Windows på Mac".

/Mod

Du lämnar väldigt lite information om problemet...

Här är några exempel på saker som kan vara bra för oss att veta, till att börja med:

- Har det alltid varit segt, eller har problemet uppstått efter någon uppdatering av hårdvara eller mjukvara?
- Vilka versioner av VMware, OSX, Publisher, Powerpoint och Windows pratar vi om?
- Hur mycket minne har du i datorn, och hur mycket av detta minne har du tilldelat till din VMware Virtual Machine?
- Och det kan kanske också vara intressant att veta vilken datormodell det är

• Medlem
  • Göteborg
  • 2009-09-06 12:56

Det verkar som det böjade sega till sig efter senaste uppgraderingen av VMware. Men jag är inte 100 på det.
Här följer vad som finns i min dator:
Modellnamn: MacBook
Modellidentifierare: MacBook5,1
Processornamn: Intel Core 2 Duo
Processorhastighet: 2 GHz
Antal processorer: 1
Totalt antal kärnor: 2
L2-cache: 3 MB
Minne: 2 GB
Busshastighet: 1.07 GHz
Boot ROM-version: MB51.0073.B06
SMC-version (system): 1.32f8
Serienummer (system): W88471BW1B0
Maskinvaru-UUID: 3B31F33F-E387-5D11-90F4-CF1839AE86C5
Rörelsedetektor (Sudden Motion Sensor):
Status: Aktiverad

VMware 2.0.5
XP servicepack2
Publisher 2000
Powerpoint 2000 (9.0.2716)
Mac OS X 10.5.8
Tilldelat minne 512 Mb i VMware virtuell machine

Ursprungligen av peomayo:

Tilldelat minne 512 Mb i VMware virtuell machine

Uppgradera din dator till 4 GB, och tilldela 2 GB till VMware.

Fler med samma problem här:
VMWare Fusion -- Dreadfully Slow [Archive] - Mac Forums

Ursprungligen av peomayo:

XP servicepack2

Sen hade jag nog också sett till att XP var fullt uppdaterad - SP3 t.ex.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2009-09-10 22:25

Tack för hjälpen!
Jag skall genast åtgärda det du föreslår. Haft mycket att göra och därför inte haft tid att svara.

Jag körde tidigare .NET-utveckling i XP med VMWare Fusion. Jag upplevde att Windows var mycket snabbare i Fusion än när jag körde det native.

Sen gick det ett år och jag skulle återigen göra lite .NET-programmering. Men nu är helt plötsligt Windows XP och Visual Studio otroligt segt!

Jag vet inte vad det beror på, det kan vara massor eftersom jag har uppdaterat fusion, uppdaterat windows ovs. Dock samma version av VS. Är det någon som har en aning?

1
Bevaka tråden