Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ingen Wifi i Mac Pro?

Tråden skapades och har fått 35 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Avstängd
  • International user
  • 2009-09-07 22:08

Konstigt, den här "gamla" tråden poppa upp bland Nya disk... men senaste inlägget är ju inte direkt nytt.
Intressant läsning dock. Själv valde jag inte att köpa till ett WiFi kort när jag köpte min MacPro, men ny ångrar jag mig lite. Inte för att köra på nätet men har upptäckt en hel del intressanta appar för iPhonen som kräver WiFi för att synka mot datorn och går alltså inte via sladd. Stor SUCK.

Så, om man bara vill ha nått till att synka Mac Pro till iPhonen utan att behöva byta ut de switchar, routrar mm man redan har för nätverket och internet vad köper man då som funkar klockrent?

Cekari står på knä med mössan i hand och hoppas att han inte gjort fel igen...

Ursprungligen av Cekari:

Så, om man bara vill ha nått till att synka Mac Pro till iPhonen utan att behöva byta ut de switchar, routrar mm man redan har för nätverket och internet vad köper man då som funkar klockrent?

Varför i hela världen skulle du behöva byta switchar, routrar, osv?

Köp ett USB-Wifi-kort, så har du Wifi i din Mac Pro. Kostar inte mer än några hundralappar.

Finns många olika att välja mellan. Se t.ex länken i mitt föregående inlägg. Och här är ytterligare ett tips. Och ännu fler produkttips hittar du i de många trådar som redan finns om Wifi via USB.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2009-09-07 22:43

Varför inte kabel till den trådlösa routern bara?

Ursprungligen av planB:

Varför inte kabel till den trådlösa routern bara?

Pga detta kanske:

Ursprungligen av Cekari:

...har upptäckt en hel del intressanta appar för iPhonen som kräver WiFi för att synka mot datorn och går alltså inte via sladd...

Men oavsett varför...

Den här tråden handlar om varför Wifi inte är standard i Mac Pro.

Min förhoppning var att länkarna, och mina små antydningar, skulle leda oss bort från sidospåret...

Om vi ska fortsätta diskutera Wifi-lösningar (via t.ex USB eller PCI) så finns det trådar för det.

Om vi ska diskutera varför det behövs Wifi för att kunna göra vissa saker med en iPhone, så finns det nog också bättre lämpade trådar för detta.

/Mod

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2009-09-10 08:49

Eftersom man säkert en förkrossande majoritet av alla datoranvändare av MacPro antingen behöver hastigheter i trådbunden ethernet ELLER redan har en wifi-router av något slag - med vilken wifi-kort blir överflödigt - är inbyggd wifi från början helt enkelt onödigt. Och Apple brukar rensa bort sådan de upplever som onödigt - speciellt som standard från fabrik.

  • Medlem
  • Kristinestad Finland
  • 2009-09-10 20:23

Ett wifi kort skulle nog göra livet med en MacPro mycket enklare. Det finns situationer då jag skulle behöva flytta på datorn till ett annat ställe, men är bunden vid den där idiotiska sladden. Med iMacen var allt så enkelt jämfört med denna trådbundna

Bevaka tråden