När jag valde Apple LED 24" till min MBP 13" var det följande som vägde över:
- En sladd från skärmen till MacBooken med både laddare, USB och video. Det tar cirka tre sekunder så ligger datorn i väskan redo att tas med.
- Utseendet, den där Dell-skärmen ser faktiskt fruktansvärd ut. Vill du verkligen leva med en Batmobile på ditt skrivbord?
- Vetskapen om att Apple gjort allt i sin makt för att samspelet dator-skärm "bara ska fungera".
1. Dude, det är fortfarande tre kontakter som ska kopplas ur, oavsett skärm. Hur är Cineman på något sätt snabbare att koppla ur än någon annan skärm?
2. "Vetskapen om att Apple gjort allt i sin makt för att samspelet dator-skärm bara ska fungera" gäller för i princip alla skärmar, oavsett märke, de är så standardiserade vid det här laget att Apple i princip får alla andra skärmar på köpet. Min Dell skärm var 100% plug-and-play, inklusive usb hubben, kortläsaren och alla kalibreringsfunktioner, och den har fungerat strålande sedan dess.
Jag är lika mycket fanboy som alla andra på det här forumet (har just nu på mig en "I visited the Mothership" t-shirt!), men det där var bara fåniga argument
Däremot kan jag inte argumentera mot att Cineman är snyggare, för det är faktiskt sant! Sen tycker jag personligen inte att den är 3000 kr snyggare än Dell skärmen, som faktiskt passar rätt bra till en MacBook Pro om du frågar mig.