Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone OS 3.1 Släppt

Tråden skapades och har fått 60 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Jetwash:

Märker ingen skillnad från tidigare, vad är nytt?

Tidigare var det väl inga "alfabetsavskiljare" och det rullade mjukt.

Internetdelning med telenor verkar fungera bra det också.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-09-10 00:02

Internetdelning finns kvar om man använder 3 som operatör.

  • Medlem
  • 2009-09-10 01:29

Fantastiskt, i listan som Lionhart skrev finns det inget jag bryr mig om.
Ja förutom byggfixar då... Otroligt svagt

Ursprungligen av Jordi:

Fantastiskt, i listan som Lionhart skrev finns det inget jag bryr mig om.
Ja förutom byggfixar då... Otroligt svagt

Vad väntade du dig?
Väntar man sig revolutionerande funktioner vid x.1-uppdateringar har man uppenbarligen ingen aning om vad man kommenterar.

jag är faktist lite missnöjd , hade förväntat mig att lite nya saker skulle dyka upp. Men men , Kommer nog säkert till nästa uppdatering.

Ursprungligen av Lionhart:

jag är faktist lite missnöjd , hade förväntat mig att lite nya saker skulle dyka upp. Men men , Kommer nog säkert till nästa uppdatering.

Vad?

.......

Gött att man kan klippa och klistra telefonnummer i telefonen. Har flera gånger stört mig på detta. T.ex. när man ska kolla upp ett nummer på Hitta.se-appen så måste man memorera numret som någon ringt från eller ha papper och penna.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-09-10 12:22

Apple har släppt mer uppdateringar till iPhone än någon annan tillverkare någonsin gjort. Som theplague säger, om man förvänta sig nya funktioner i en X.1-uppdatering har man inte hängt med. Speciellt som att det inte är en hemlighet vad betorna av 3.1 har innehållit.
Om ni nu måste ha nya saker att leka med, varför inte ladda ned ett spel eller program till er ögonsten?

Man kan också skriva bokstäver och kopiera dessa in i telefonen. De blir då motsvarande siffra. Fast det blir ju lite jobbigt med 1:an, eftersom den ingen bokstav har.

Detta är ju inte så användbart vad jag kan se, men för någon kanske det är jättebra

Edit: Och + går inte att översätta till 0 på detta sätt.

  • Medlem
  • Vara
  • 2009-09-10 22:24

Ska man ta ner den nya 3.1 uppdateringen då?
Hur gör jag det?
Och varför/varför inte?

  • Medlem
  • International user
  • 2009-09-10 23:35
Ursprungligen av P-W:

Ska man ta ner den nya 3.1 uppdateringen då?
Hur gör jag det?
Och varför/varför inte?

Ja
Som vanligt i iTunes?
Varför inte?

Personlingen tycker jag genius till apps var det bästa i denna update.

kan nog förklara vad som menas med genius i appstore ? är det att man kan radera program som man inte ska synas i appstore eller ?

Ursprungligen av Lionhart:

kan nog förklara vad som menas med genius i appstore ? är det att man kan radera program som man inte ska synas i appstore eller ?

Nej, det är som jag fattat det ett sätt att få rekommendationer på applikationer som du kanske är intresserad av.

Här kan du läsa mer om det:

http://techgeist.net/2009/09/app-store-genius-genius/

Tack Cape

  • Medlem
  • Slagsta, Stockholms län Sweden, Sweden
  • 2009-09-11 12:14

Genius Mixes

Tjatja, har en touch 2g som fått senaste 3.1, bra för övrigt men jag lyckas inte få igång "genius mixes" på själva ipoden. Alternativet syns inte i ipodmenyn Kan endast använda mig av det när jag kör "remote" appen. Någon som har en lösning??

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-09-11 13:50

Vet inte om det är pga 3.1 eller om det skett någon annanstans men då jag prenumererar på fruns kalender i både datorn och i iPhone så vart det numera dubbelt i iPhone... tar jag bort prenumerationen i iPhone så tycks den synca den kalendern via MobileMe... så var det inte för några dagar sedan.
Däremot kan jag inte se hennes kalender i MobileMe (Webmailen alltså)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-09-11 14:53

Min iPhone går i koma efter uppdatering…

Ivrig som man är valde jag att uppdatera min iPhone 3G från 3.0.1 till 3.1 så fort uppdateringen kom…men det skulle jag uppenbarligen inte.:mad:

Själva uppdateringen gick bra, men sen börjar problemet…!!

Telefonen "fryser" ett par sekunder, för att sedan komma igång igen. Ibland vid start med hemknappen, ibland då man bara scrollar bland programmen.

Skärmen reagerar inte på beröring, för att sedan, då den kommer igång igen, utföra just de fingertryck jag försökt göra under tiden den legat i "koma"…

Försökt med diverse åtgärder såsom:

- Återställning…
- Ominstallation av program…
- Stängt av bakgrundssynkronisering…
- Stängt av WiFi…
- Stängt av 3G…

…men utan reella förbättringar!

Sökningar på nätet visar att många med mig har dessa/detta problem, men utan en lösning…

Ex.v:

Apple - Support - Discussions - Problem after installing 3.1 update ...

Någon här på 99.se med samma strul?

Modell: iPhone 3G 16 Gig
Operatör: Telia

Undrar,

- Torkel

  • Medlem
  • International user
  • 2009-09-11 21:05
Ursprungligen av Torkel:

Ivrig som man är valde jag att uppdatera min iPhone 3G från 3.0.1 till 3.1 så fort uppdateringen kom…men det skulle jag uppenbarligen inte.:mad:

Själva uppdateringen gick bra, men sen börjar problemet…!!

Telefonen "fryser" ett par sekunder, för att sedan komma igång igen. Ibland vid start med hemknappen, ibland då man bara scrollar bland programmen.

Skärmen reagerar inte på beröring, för att sedan, då den kommer igång igen, utföra just de fingertryck jag försökt göra under tiden den legat i "koma"…

Försökt med diverse åtgärder såsom:

- Återställning…
- Ominstallation av program…
- Stängt av bakgrundssynkronisering…
- Stängt av WiFi…
- Stängt av 3G…

…men utan reella förbättringar!

Sökningar på nätet visar att många med mig har dessa/detta problem, men utan en lösning…

Ex.v:

Apple - Support - Discussions - Problem after installing 3.1 update ...

Någon här på 99.se med samma strul?

Modell: iPhone 3G 16 Gig
Operatör: Telia

Undrar,

- Torkel

När du återställde så antar jag att du återställde som ny telefon?

  • Medlem
  • Boston
  • 2009-09-14 11:07
Ursprungligen av Torkel:

Ivrig som man är valde jag att uppdatera min iPhone 3G från 3.0.1 till 3.1 så fort uppdateringen kom…men det skulle jag uppenbarligen inte.:mad:

Själva uppdateringen gick bra, men sen börjar problemet…!!

Telefonen "fryser" ett par sekunder, för att sedan komma igång igen. Ibland vid start med hemknappen, ibland då man bara scrollar bland programmen.

Skärmen reagerar inte på beröring, för att sedan, då den kommer igång igen, utföra just de fingertryck jag försökt göra under tiden den legat i "koma"…

Försökt med diverse åtgärder såsom:

- Återställning…
- Ominstallation av program…
- Stängt av bakgrundssynkronisering…
- Stängt av WiFi…
- Stängt av 3G…

…men utan reella förbättringar!

Sökningar på nätet visar att många med mig har dessa/detta problem, men utan en lösning…

Ex.v:

Apple - Support - Discussions - Problem after installing 3.1 update ...

Någon här på 99.se med samma strul?

Modell: iPhone 3G 16 Gig
Operatör: Telia

Undrar,

- Torkel

Jag har precis samma problem och det stör mig som tusan. Då och då funkar det som det ska men plötsligt är segheten åter. iPhonen har alltid varit seg när den behöver leta nät men detta har jag inte varit med om innan 3.1. Spontant tycker jag det verkar vara värst när jag är på ett ställe med ett känt WiFi-nät men det kan vara inbildning.

Jag hade problem vid uppdateringen först och var tvungen att återställa.

Modell: iPhone 3G 16 Gig
Operatör: SpringMobil (Italiensk iPhone)

Min iPhone hänger sig ganska ofta efter uppdatering till 3.1. Det tar evigheter att starta om den om det går, ibland är den helt livlös under 10min. Inga program fungerar utom dom som följde med telefonen från start.
Det fungerade ett tag efter återställning, men nu är den kass igen...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-09-11 17:55

Hittar detta: "Subscribed calendars in iCal now automatically sync with iPhone and iPod touch" här

Skumt. Det där är ju gammalt - har funkat sedan 3.0.
Det enda som saknas nu är att prenumerationer även syns i molnet.

Ursprungligen av acke:

Hittar detta: "Subscribed calendars in iCal now automatically sync with iPhone and iPod touch" här

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-09-14 10:13
Ursprungligen av Zimmerman:

Skumt. Det där är ju gammalt - har funkat sedan 3.0.
Det enda som saknas nu är att prenumerationer även syns i molnet.

Inte för oss... det kom nu med uppdateringen.
Såvida du inte menar att prenumerera på kalendrar, det har vi kunnat gjort sedan innan... men snarare att de man prenumererar på Macen nu syncas över till iPhone via MobileMe också, det är det som är nytt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-09-14 10:12
Ursprungligen av acke:

Hittar detta: "Subscribed calendars in iCal now automatically sync with iPhone and iPod touch" här

Ah ok, det förklarar det.

  • Medlem
  • Vara
  • 2009-09-13 19:13

Kommer man förlora allt innehåll i iTunes och iPhonen när man Uppgraderar till iTunes 9.0 och OS 3.1 ?

  • Medlem
  • International user
  • 2009-09-13 19:21
Ursprungligen av P-W:

Kommer man förlora allt innehåll i iTunes och iPhonen när man Uppgraderar till iTunes 9.0 och OS 3.1 ?

Givetvis inte!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-09-13 19:46
Ursprungligen av P-W:

Kommer man förlora allt innehåll i iTunes och iPhonen när man Uppgraderar till iTunes 9.0 och OS 3.1 ?

iTunes är orört, iPhone säkerhetskopierar och installerar nytt, som du sedan kan synka tillbaka

Ursprungligen av P-W:

Kommer man förlora allt innehåll i iTunes och iPhonen när man Uppgraderar till iTunes 9.0 och OS 3.1 ?

Skulle det hända så är det något som har gått mycket, mycket fel.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2009-09-30 13:53

Svenska tangentbordet försvann för mig.

Bevaka tråden