Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Får inte hämta ut min Iphone hos Telia...

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Min lokala teliabutik ringde mig idag och berättade att våra (min å chefens) Iphones nu fanns att hämta i butiken. Fint, tänkte vi och knallade bort för att lösa ut dem. Väl där blev vi nekade då de sa att de inte blivit aktiverade ännu - att vi snällt fick vänta tills vårt abonnemang (tele2) porterats till telia (vilket sker om ett par dar). Problemet är att vi kommer resa iväg ett slag och kan således inte hämta ut dem förrän 3 veckor

Är vi verkligen så torsk som säljaren påstår? Måste vi vänta på porteringen (som är godkänd men inte aktiveras förrän den 28:e). Säljaren verkade allmänt okunnig f.ö.

JAg behöver inte kunna ringa å grejjer, jag vill ju mest kolla och trixa lite, lära mig den innan jag byter simkortet när det väl är dags. jobbigt läge.

Nån som vet hur sånt här funkar?

Han har väl inget att göra med om porteringen har gått över eller ej, du har köpt en telefon och nu finns den att hämta ut. Sen vad du gör med den är väl din ensak? Förstår inte varför du inte skulle få den bara för att porteringen inte gått igenom än. Gå dit igen! ^^

Jag fick tålmodigt vänta. Det hade något med mitt abb. att göra - portering från tele2, registrering etc. - Lite jobbigt att behöva utsätta sig för falska förhoppningar. "Hej, din Iphone finns nu att hämta här hos oss i butiken" Pyttsan!

Nåväl, nu har vi lyckats få ut dem iaf. Fina fina är de!

LIte småskumt är det i alla fall. För aktiveringen kan göras med vilket Telia-SIM som helst (för telefoner låsta till Telia). Man kan aktivera telefonen i butiken eller gå hem och göra det själv. Jag gör det alltid själv, det är bara fråga om att plugga in den till iTunes

Jävligt skumt. Polaren fick sin direkt av Telenor när han porterade från Tele2. Inget "vänta" här inte.

När jag köpte min 3G så kunde jag hämta ut den fast inte porteringen var klar!
låter väldigt skumt..

Ja, vad kan jag säga. Min stad är en liten stad...

1
Bevaka tråden