Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

2g-lur tappar datatrafiken vid install av os 3.0

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
När jag installerar os 3.0 eller 3.0.1, och låser upp telefonen med antingen Pwnage eller Redsnow (provat båda, för mac) fungerar allt som det ska, även mms, förutom datatrafiken !!! Det funkar genom mitt trådlösa nätverk hemma, men inte via telefonabonnemanget. Trist!

benprotes:
Du har datatrafik aktiverat hos din leverantör?
Du har fyllt i korrekt APN i inställningar?

Japp, abonnemanget har datatrafik aktiverat, det funkade bra med os 2.1. APN har jag hämtat Tele2:s. Min operatör heter Optimaltelecom, med de ägs ju av Comviq som ägs av Tele2 så jag tyckte det kändes åtminstone halvrätt. Eftersom inte iphone säljs med optimaltelecom-abonnemang så har ju inte de några inställningar för iphone. Deras webbplats är dessutom helt död, så där finns inga tekniska detaljer att hämta.

Tack theplague!! du fick mig att förstå att det var APN:en som var fel! Grävde lite mer i optimaltelecoms webbplats och hittade det!! Ursäkta att jag störde och tack än en gång!

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2009-09-11 12:01
Ursprungligen av benprotes:

Tack theplague!! du fick mig att förstå att det var APN:en som var fel! Grävde lite mer i optimaltelecoms webbplats och hittade det!! Ursäkta att jag störde och tack än en gång!

Ange gärna dina inställningar här, så andra med samma problem kan hitta dem vid sök.

1
Bevaka tråden