- Capeman
- Medlem ●
- Malmö
På gränsen faktiskt. Men blev inspirerad av alla andra som använde GeekTool och tänkte ge det ett försök. Ett alternativ jag också gjorde vara att plocka bort hela sidebaren, ha kvar musikinfo längst ner samt en kombinerad datum/väder högst upp på vänstra sidan.
Men tänkte ge det ett par dagar och se om jag verkligen känner ett behov av att ha ical och things på skrivbordet
På gränsen faktiskt. Men blev inspirerad av alla andra som använde GeekTool och tänkte ge det ett försök. Ett alternativ jag också gjorde vara att plocka bort hela sidebaren, ha kvar musikinfo längst ner samt en kombinerad datum/väder högst upp på vänstra sidan.
Men tänkte ge det ett par dagar och se om jag verkligen känner ett behov av att ha ical och things på skrivbordet
Tyckte det var snyggt men lite svårtytt. Själv har jag gått mot mer och mer enkla arbetsytor. Märker att det distraherar mig mindre. Så här ser det ut idag. Javisst, kanske lite tråkigt, men jag tycker det är enkelt och stilrent, plus att alla vackra ikoner syns tydligare och blir mindre plottriga.
Delar du med dig av bakgrunden? (staden)
Sen vad är det för program/plugin du kör på vänstersidan med datum o kalenderhändelser osv..? Kör själv iCal men skulle va kul o testa den du kör
Så här ska det se ut http://img33.imageshack.us/img33/8493/bild1rzw.png
Du råkar inte minnas var du hittade den bilden?
Så här ska det se ut http://img33.imageshack.us/img33/8493/bild1rzw.png
Själv föredrar jag något sålunda äkta bilder av universum... (ur NASA's databas )
Själv föredrar jag något sålunda äkta bilder av universum... (ur NASA's databas )
Shit, vad tidigt ni är uppe och online på 99!
Snygg bakgrund från NASA...
my ohm sweet ohm
GeekTool samt Magnifique.
That's it.
Apropå "Magnifique". Så här står det på deras hemsida.
"WARNING: DO NOT use Magnifique on OS X 10.6 Snow Leopard. It's almost certain that it will mess up your system beyond repair.
We are planning a complete rewrite of Magnifique once Snow Leopard is released. Thanks for everyone's support"
Hmm hur får man upp all info om hd´s och mappar osv direkt på skrivbordet?
Jag såg det någonstans här och har letat runt men hittar det inte igen
Förmodligen är det Geektool du söker. Finns länk i inläggen precis före ditt...
Håller faktiskt med om det. I och för sig inte jobbat eller pluggat sen jag blev klar med det ikväll, men det kan vara rätt distraherande med all infon där.
Här är den alternativa lösningen med enbart dagens info. Döljs under öppna fönster. Anledningen till den mörka bakgrunden är att jag har cirka tjugo olika bakgrundsbilder som rullar under dagen, vilket gör att det är ett måste för att se någorlunda okaj ut...
Håller faktiskt med om det. I och för sig inte jobbat eller pluggat sen jag blev klar med det ikväll, men det kan vara rätt distraherande med all infon där.
Här är den alternativa lösningen med enbart dagens info. Döljs under öppna fönster. Anledningen till den mörka bakgrunden är att jag har cirka tjugo olika bakgrundsbilder som rullar under dagen, vilket gör att det är ett måste för att se någorlunda okaj ut...
Det där kändes genast mer behagligt.
creepy
Desktopography 2009 exhibition released! - Nature's design on your desktop
Ligger under gallery 2009
En vacker höstdag i skogen med urskogskänsla...