Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bluetooth headset (mono) till Touch?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej

Jag undrar om de BT headsets som man kan köpa till iPhone, tex Jabra, och som för denna funkar för telefoni också går att använda till Touch för att endast lyssna på musik?

Om det funkar, hur är ljudet? Borde väl bli mono men det gör inte mig något så länge ljudkvalitén är bra. Hör bara på ett öra.

Någon som testat/har tips på headsets som funkar för detta?

Nej, det går inte. Monoheadset stödjer inte profilen A2DP som krävs.

Finns det stereoheadsets som bara sitter över ett öra?

Kan någon tipsa om någon modell, oavsett typ, som funkar bra med musik?

Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Finns det stereoheadsets som bara sitter över ett öra?

Hur menar du..?

Ursprungligen av Capeman:

Hur menar du..?

Jag hör bara på ett öra så alla lurar som skickar ut ljud fördelat över höger o vänster öra/kanal är i princip värdelösa o oanvändbara för mig. Som exempel kan jag ge de "Koss the plug" som jag har nu o där jag klippt bort den vänstra snäckan bara för att den inte är till någon nytta för mig.

Något jag alltid sökt efter är lurar som har båda kanalerna alt båda kanalerna sammanslagna i en lur men jag antar att marknaden är för liten för en sådan specialpryl.

Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Jag hör bara på ett öra så alla lurar som skickar ut ljud fördelat över höger o vänster öra/kanal är i princip värdelösa o oanvändbara för mig. Som exempel kan jag ge de "Koss the plug" som jag har nu o där jag klippt bort den vänstra snäckan bara för att den inte är till någon nytta för mig.

Något jag alltid sökt efter är lurar som har båda kanalerna alt båda kanalerna sammanslagna i en lur men jag antar att marknaden är för liten för en sådan specialpryl.

Det finns nog tyvärr inte. Däremot finns det bluetoothheadset som det nedan (HBH-IS800). Däremot kan du nog inte fixa monoljud, utan då tappar du ju ena kanalen.

Sony Ericsson - Produkter - Tillbehör

Det verkar som om jag får ta mig en tur till närmaste återförsäljare och testa vad som funkar, om de nu låter mig göra det vill säga...:/

Tackar för hjälpen so far

Idag köpte jag något jag gillade så fort jag testat dem. Koss' nya iSpark. Det är inte BT eller ens trådlöst men ljudet var helt underbart och eftersom de är anpassade till att användas till iPhone (mikrofon i fjärren) så är vänster lursladd kortare än höger vilket gör att det inte blir så mycket extra trassel.

Köpte dem på Grafit i Sundsvall - de hade precis kommit in - och de kostade 595kr (minus en innestående rabatt om 200 pix)

Ett klick på fjärren stänger av musiken, två klick i snabb följd stegar fram till nästa spår. Det finns ingen volymkontroll på den dock.

• Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2009-11-18 00:44

595:- det var dyrt.
Jag beställde mina för 410:- med frakt från TK

Ursprungligen av lappen71:

595:- det var dyrt.
Jag beställde mina för 410:- med frakt från TK

Vad är TK?

• Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2009-11-21 17:32

Teknikmagasinet

• Medlem
  • Stockholm
  • 2009-11-21 20:01

Ett tips: Om du rippar din musik själv så kan du få själva spåren i mono.
I iTunes görs denna inställning i menyn iTunes > Inställningar > Allmänt > Importinställningar > Inställning: Anpassad.

1
Bevaka tråden