Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skapa ett nätverk för Iphone med Macbook?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har uppkoppling via ethernet (sladd) till min macbook. Är det möjligt att skapa ett wifi-nätverk med min macbook, så att jag kan ansluta min Iphone2G till internet?
Har provat att skapa ett närverk med/utan lösen, iphonen hittar det men kan inte ansluta. När jag söker på forumet hitta jag liknande trådar men de behandlar externa routrar, är det ens möjligt att dela min uppkoppling med macbooken eller hoppas jag bara?

Ja, det går bra. Följ denna guiden så ska det nog fixa sej.

Mac OS X 10.5 Help: Dela din Internetanslutning

Tack!

Ok, det här funkar inte. Jag hittar mitt nätverk i Iphonen, får upp wifi symbolen, men när jag försöker starta safari eller något annat som nyttjar wifi får jag upp rutan att jag inte är ansluten till internet.
jag har provat att starta om, forget network, renew lease, ja, allt jag kan komma på. Har inte provat på ett annat nätverk än.
Vad kan det vara?

• Medlem
  • 2009-09-15 19:12

Nåt fel i hur du har ställt in delningen, låter det som. Har du internet på datorn?

Jag har internet på min dator, jag delar ut till airport, med lösenord.
Jag var precis inne på Applestore och frågade, det visade sig att det går utmärkt att ansluta till deras öppna nätverk i butiken. De nämnde något om att thetering endast fungerar med 3GS. Nåväl blir till att köpa en aiport express som givetvis var slut i affären.
Men Iphonen är i alla fall inte trasig!

• Medlem
  • 2009-09-15 22:25

Detta har inget med tethering (från iPhone till MacBook) att göra.
Jag är inte riktigt med på vad du försöker åstadkomma här...

Kanske din brandvägg blockerar det? Får din iPhone en korrekt ip adress från din mac?

Tehtering har inget med saken att göra, det används när du vill ansluta din dator till internet genom iPhone.

• Medlem
  • Malmö
  • 2009-09-15 23:30

Hur ser det ut för dig i Systeminställningar>Delning>Internetdelning?

Jag får det att fungera när jag ställer in:

Dela anslutning via: Ethernet

Till datorer som använder: (x) Airport

E det exakt såhär du har gjort eller?

Så du inte har valt Airport där uppe också eller något sånt?

Jag fick inte heller ihop det när de började tala om tethering...
När jag ändrar HTTP proxy från off till auto börjar den att "connecting" men sen händer inget mer, bara står och snurrar. Jag provar väl manual och ser vad som händer...
Jag inser att den här tråden är banan men jag uppskattar att ni hjälper till!

@kajan, ja exakt så gör jag.

1
Bevaka tråden