Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad är det för stämjärn som följer med iPhone

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Hässleholm
  • 2009-09-12 09:21

Upptäckte idag att det följer med något som liknar ett stämjärn. Vad är det till för?

  • Avstängd
  • International user
  • 2009-09-12 09:32

Kan det vara verktyget för simkortet vid (de(montering)) ?
Läst manualen?

  • Medlem
  • Hässleholm
  • 2009-09-12 09:42

Aha, det är det nog. Använde ett gem..

  • Avstängd
  • International user
  • 2009-09-12 10:39
Ursprungligen av larsp777:

Aha, det är det nog. Använde ett gem..

yay, tur att du inte repa eller kortslöt nåt...

Följer även med en liten manual där det står vad det är för något, men det kanske är för mesigt.

  • Medlem
  • Hässleholm
  • 2009-09-12 10:49
Ursprungligen av Leftrustle:

Följer även med en liten manual där det står vad det är för något, men det kanske är för mesigt.

Ha,ha. Nja, jag brukar nog kolla i manualen mer än de flesta. Nu var ju inte den där manualen så jätteinformativ heller.

Tror det var så här att det stod någonstans att det skulle finnas ett verktyg men jag hittade inte det. (hittade det idag fastsatt i kartongen).

Då stod där att man kunde använda ett gem. Vet inte om det var manualen eller någon annanstans.

Hur som helst så gick det bra. Det är ju bara en fördjupad knapp så risken att skada något tror jag är obefintlig.

Stämgaffel - inte stämjärn :-D.

Så din spontana reaktion när du packade upp din nya iPhone var "Hmm, jag måste nog ha ett GEM för att få i simkortet. Så måste Apple ha tänkt. Undrar vad den här metallsaken man fick med är till för, förresten. Nåväl, jag kan fråga om det på 99.se efter jag använt ett GEM för att installera mitt simkort"?

  • Medlem
  • Hässleholm
  • 2009-09-12 13:48
Ursprungligen av henkebarn:

Så din spontana reaktion när du packade upp din nya iPhone var "Hmm, jag måste nog ha ett GEM för att få i simkortet. Så måste Apple ha tänkt. Undrar vad den här metallsaken man fick med är till för, förresten. Nåväl, jag kan fråga om det på 99.se efter jag använt ett GEM för att installera mitt simkort"?

För det första: Det är just sådana här hånfulla svar som gör att folk inte vågar fråga saker i forum som just är till för det. Även i svaret om manualen kan man ana en hånfullhet. Manualen är ju inte precis helomfattande och man hittar kanske inte det man söker.

För det andra: Som jag skrev i mitt inlägg ovan så hittade jag inte verktyget.
Nästa gång kan du ju läsa igenom posten innan du svarar.
Jag fick mobilen på kvällen och hade kanske lite bråttom. Det är ju inte jättestort heller.

Tror inte att man alltid får verktyg med för liknande saker när det gäller andra tillverkare.

Edit: Tror inte det står i den lilla manualen. Det enda jag hittade var en bild på kartongen som inte är övertydlig.

Hittade rådet om att använda gem i den utmärkta tidningen "Allt om iPhone". Dessutom är ju verktyget också i metall så skillnaden är ju inte så stor.

Senast redigerat 2009-09-12 14:09

gem har ju i alla tider varit standard-verktyget 1A för apple-produkter...

Jag ber om ursäkt. Min mening var inte att såra.

  • Medlem
  • 2009-09-12 14:17

Man använder gem till iPhone 2G.

  • Medlem
  • Hässleholm
  • 2009-09-12 14:32

Ursäkt godtages.:)

  • Medlem
  • Hässleholm
  • 2009-09-12 14:33
Ursprungligen av Baron:

Man använder gem till iPhone 2G.

Aha, sedär.

1
Bevaka tråden