Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Spotify - Nu är den här!

Tråden skapades och har fått 63 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • International user
  • 2009-09-08 10:30
Ursprungligen av langby:

Jag kör också Premium nu och är så här långt nöjd med applikationen. Mycket trevligt.
Jag föreslår att alla skickar lite feedback till Apple och ber dem skapa möjlighet att använda minst ett program i bakgrunden för att kunna använda Spotify när man utför andra sysslor. Tids nog så lär de väl ordna det men det går nog fortare om många ber om det.

Apple - iPhone - Feedback

Av någon anledning känns det inte som att man borde nämna Spotify. Snanare hade det nog fått dem att sänka prioriteringen på den funktionen

Ursprungligen av shandar:

Av någon anledning känns det inte som att man borde nämna Spotify. Snanare hade det nog fått dem att sänka prioriteringen på den funktionen

Haha kanske.
Problemet för Apple är väl att om det går bra för Android som kan köra program i bakgrunden så kommer nog många att fundera både en och två gånger innan de byter upp sig till en ny iPhone. Om Android blir användarvänligt nog, bra hårdvara osv. men med skillnaden att det går att köra program i bakgrunden så kommer jag iaf att överväga det i samband med att det är dags att byta telefon. Har vi tur så ordnar Apple detta snart, men man ska nog inte vänta sig för mycket. Jag hoppas på iPhone OS 4 för detta.

  • Medlem
  • Örebro
  • 2009-09-08 15:18

Har man samma konto på iphone och dator?

Ursprungligen av Cyberz:

Har man samma konto på iphone och dator?

Ja.

.......

För er som är intresserade så har utvecklaren av Music Controls sagt att hans program kommer få Spotify stöd senast i slutet på veckan.

Kostar 5 dollar i Cydia, men ger dig bakgrundsfunktionalitet, möjlighet att se låtinfo på lockscreen samt byta låt från popupkontrollen i telefonen

Phoenix-Dev

Det har ju dessutom redan hänt en gång. Men spotify "fixade" så det inte gick efter ett tag.

Music Controls är nu uppdaterad och fungerar klockrent med Spotify. Kostar tyvärr, men lätt värt pengarna om du planerar använda Spotify regelbundet...

iPhone + Spotify + Music Controls | jacoblo.se

  • Medlem
  • Malmö
  • 2009-09-10 18:28

Batteritiden är sådär tycker jag.

Kör spotify i offline-mode på jobb och mitt batteri dör i slutet. Så min telefon klarar inte mer än ca 5 timmar.

Nu vet jag inte riktigt hur bra batteritid där är med ipoden igång så länge men jag har ändå fått känslan att med ipoden igång istället så klarar den sig betydligt längre.

Sen vet jag inte riktigt vad jag tycker om kvalitén på musiken (fortfarande i offline-mode då den borde ha laddat in bästa kvalitén). Ibland känns den lite dålig. Har dock bara kört med högtalaren än så länge.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-09-10 19:41
Ursprungligen av Kajan:

Sen vet jag inte riktigt vad jag tycker om kvalitén på musiken (fortfarande i offline-mode då den borde ha laddat in bästa kvalitén). Ibland känns den lite dålig. Har dock bara kört med högtalaren än så länge.

Ehm. Försöker du på allvar bedöma ljudkvaliteten med den inbyggda högtalaren? Det har aldrig slått dig att den... uhm... suger stenhårt? Apple betalar inte många ören för den.

Hojta till när du har kört ut musiken på en bra stereo eller i ett par vettiga hörlurar istället. Själv tycker jag att den är rätt bra, många säger att den ligger på cd nivå.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2009-09-12 01:42
Ursprungligen av shandar:

Ehm. Försöker du på allvar bedöma ljudkvaliteten med den inbyggda högtalaren? Det har aldrig slått dig att den... uhm... suger stenhårt? Apple betalar inte många ören för den.

Hojta till när du har kört ut musiken på en bra stereo eller i ett par vettiga hörlurar istället. Själv tycker jag att den är rätt bra, många säger att den ligger på cd nivå.

"ehm" kan ju också vara så att jag har kört ipoden på den inbyggda högtalaren så har ju iallafall något att jämnföra med. Men självklart så får man ju köra det på ett bättre sätt för o se. Men jag sa också att det var vad jag tyckte hitills.

Om ni har Bredbandsbolaget upptäckte jag precis att det gick att teckna Spotify Premium för 70 kr i månaden istället för 100 (69 istället för 99). Haken: ni binder er till BBB och Spotify i 12 månader. Men om ni ändå inte tänkt flytta närmaste året, och redan har/ska skaffa premium, så kvittar det ju.

Logga in på bredbandsbolagets hemsida. 30 september är sista dagen det går att teckna (står det iaf på hemsidan, får väl se om de förlänger det sen eller ej).

Bra deal och hade helt missat det. Men vågar nog inte binda upp mig än. Vet inte hur mycket jag kommer använda spotify om ett år, vilket urval av musik de har och om det kommit någon annan bättre tjänst....

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-09-11 23:46

Premium fixat, works like à charm! Brukat ändå inte göra så mkt annat när jag lyssnar på musik. Sörjer mest att jag inte kan spela när jag kör runkeeper.

De som gnäller på priset kommer nog aldrig nöja sig med annat än gratis.

Ok ,

2 saker om varför jag inte betalar för premium

1 . 99 kronor är för mycket pengar

2. den hittar inte så många låtar som man hade trott

Så för mig är den inte värd 99 kronor , Hade den kostar 49 så hade jag betalat , Men men , För er som är nöjda så kan jag inte säga nåt om det , ( Good for you )

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2009-09-12 09:42
Ursprungligen av Lionhart:

1 . 99 kronor är för mycket pengar

Så kan man bara tänka om man fildelat olagligt/gratis i hela sitt vuxna liv.

Eller om man bor i Uganda i Afrika.

LOL , Så du menar att om man jailbreakar sin Iphone så är det lagligt eller ? Du har säkert en Jailbreakad Iphone och sitter och pratar om att ladda hem låtar olagligt haha ,

Det blir exakt likadant som om man går och flashar sitt Xbox 360

Du är rolig du.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-09-12 16:19
Ursprungligen av planB:

Så kan man bara tänka om man fildelat olagligt/gratis i hela sitt vuxna liv.

Eller om man bor i Uganda i Afrika.

Eller så kanske man inte vill föda skivbolagsmaffian.

Eller så vill man kanske köpa musik som man verkligen lyssnar och inte massa mainstreamskit som Spotify innehåller.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2009-09-12 17:26
Ursprungligen av zappee:

Eller så kanske man inte vill föda skivbolagsmaffian.

Eller så vill man kanske köpa musik som man verkligen lyssnar och inte massa mainstreamskit som Spotify innehåller.

Att köpa all den musik man lyssnar på via iTunes eller CD är förstås hedervärt och bättre än att använda Spotify.

Men säg inte att 99:- är dyrt för all den musik som finns på Spotify.

Ursprungligen av planB:

Att köpa all den musik man lyssnar på via iTunes eller CD är förstås hedervärt och bättre än att använda Spotify.

Men säg inte att 99:- är dyrt för all den musik som finns på Spotify.

Problemet är väl snarast att om man ska betala så vill man ha tillgång till *all* musik man lyssnar på. Annars måste man ju ändå ladda ner (lagligt eller olagligt) eller köpa or rippa, och därefter köra två program (iTunes och Spotify). Det orkar man inte hålla på med.

Spotify har väldigt mycket mainstream, men till och med där så plockas det bort friskt eller så är det regionskodat. Ett tips: gå in i inställningarna och kryssa bort "Hide inactive tracks" så ser du alla låtar som plockats bort eller blivit regionskodade. Iaf i mina spellistor så har ett flertal låtar försvunnit, och jag har inte på något vis en excentrisk musiksmak. Exempelvis är Robyn – Dream On inte tillgänglig i Sverige längre (den var det tidigare), vilket ju är ganska besynnerligt iom att Robyn är från Sverige. (I det här fallet fanns samma låt dock på nån annan skiva men ändå.) En del låtar på topplistorna går inte spela heller.

Sen har vi ju även det faktum att skivbolagen köpt in sig i Spotify, och det är kanske inget man vill gynna med tanke på de lagar på copyrightområdet som lobbats fram av dessa storföretag.

Personligen tycker jag 99 kr är prisvärt, men tvekar ändå att betala eftersom jag dels inte vill gynna de stora skivbolagen och dels vill ha tillgång till all musik utan artificiella geografiska begränsningar som inte hör hemma på nätet.
Gratistjänsten däremot är helt ok, den kan man ju inte ha några krav på iom att man inte betalar nåt. Vill de ta bort låtar så visst.

Ursprungligen av planB:

Att köpa all den musik man lyssnar på via iTunes eller CD är förstås hedervärt och bättre än att använda Spotify.

Men säg inte att 99:- är dyrt för all den musik som finns på Spotify.

Folk har rätt till att säga vad dom vill plus att alla kanske inte har råd att lägga ut 99 i månaden

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2009-09-13 15:23
Ursprungligen av planB:

Att köpa all den musik man lyssnar på via iTunes eller CD är förstås hedervärt och bättre än att använda Spotify.

Men säg inte att 99:- är dyrt för all den musik som finns på Spotify.

Jag lyssnar inte på ALL musik som finns i Spotify. Om jag hade gjort det hade troligen 99/mån varit överkomligt. Men jag har en ganska "smal" musiksmak, och då är 99/mån väldigt dyrt...
Vi är alla olika och har olika åsikter

Ursprungligen av planB:

Så kan man bara tänka om man fildelat olagligt/gratis i hela sitt vuxna liv.

Eller om man bor i Uganda i Afrika.

Nja, på den tiden man alltid köpte skivor kom jag aldrig upp i så mycket som 1 200 kr per år, det är nog väldigt få som köpt så mycket musik. Jag köpte kanske 5-6 skivor per år för 120-150 kr, så att gå upp till 1 200 är ändå än ökning.

Säger absolut inte att det inte är värt det, kommer nog att uppgradera till Premium när min iPhone kommer, säger bara att det är ganska mycket pengar för de som inte är storkonsumenter!

Hittade ingen specifik tråd för Music Controls så jag försöker här, iom att det också känns ganska relevant för Spotify. Jag har alltså köpt Music Controls och generellt fungerar det finfint, Spotify kör på i bakgrunden och allt är frid och fröjd.

Dock... så har jag problem att få headsetet att inte slå igång iPoden när jag försöker pausa Spotify. Det fungerade först men sen vips försvann det och iPod startar varje gång jag rör "klickern". Jag provade gå in i inställningarna för Music Control och klicka i>bocka av iPod igen men det är samma sak ändå.

Någon annan som kör Music Controls till Spotify, och isf hur funkar det för er?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-09-13 13:27

Ett extremt exempel: Om jag är pank och blir erbjuden en ny Ferrari för 10 000 kr så har jag ändå inte råd. Det betyder inte att det är dyrt utan bara att det är för mycket pengar för mig.

Äpplen och päron!

  • Medlem
  • International user
  • 2009-09-13 14:07

Så länge dom kan plocka bort låtar titt som tättan så är det inte värt att prenumerera oavsett kostnad, Samt att alla musik jag lyssnar på inte finns på spotify.

Synd att dom inte kunde lösa att släppa det gratis på iphone.

Men lyssnar man endast på spotify så är summan säkert helt ok

Ursprungligen av Mindmeld:

Synd att dom inte kunde lösa att släppa det gratis på iphone.

Där håller jag inte med. Jag tycker det är bra att iPhoneversionen kostar pengar att använda.

Man måste ge de som faktiskt betalar ett mervärde istället för att, som brukligt är, ösa på med mer och mer DRM för att tvinga folk (ironiskt nog de som faktiskt betalar) att göra si eller så. Dealen att gratisanvändarna enbart får lyssna via klumpiga datorn, medans de som betalar får tillgång till sin musik via mobil/ipod och dylikt tycker jag är ett utmärkt sätt att ge de betalande ett verkligt mervärde.

69 kr/mån i 12 månader genom Bredbandsbolaget, sen 99 kr. Men då krävs ju att man är kund hos dem.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2009-09-13 15:25
Ursprungligen av Pierre/M-stad:

69 kr/mån i 12 månader genom Bredbandsbolaget, sen 99 kr. Men då krävs ju att man är kund hos dem.

och det skulle jag inte vara även om det var gratis...

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2009-09-13 15:30

OK, jag överskattade uppenbarligen bredden i musikintresset hos somliga.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-09-13 15:54

Som sagt, så länge skivbolagsmaffian äger och gör vad fan de vill på Spotify tänker jag inte betala för det.

Bevaka tråden