Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Är det bara jag som stör mig på "original" OS

Tråden skapades och har fått 30 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Nu har man 3.1 igen och återigen icke Jailbreakad!
Visst man vill inte behöva ha en jailbreakad telefon men HUR STÅR NI UT med Apples originalikoner och man kan inte ens ha en bakgrundsbild.

Jag brukar oftast tala varmt om Apple, men här tycker jag ändå att man borde få mer frihet och välja själv hur man vill att sin iPhone/iPod skall se ut!

Vem orkar ha 50-100 program i sin iPhone huller om buller visst man kan lägga ordning på någorlunda sätt i Springboard men NEJ det blir bara jobbigt att hitta och ser inte alls bra ut.

Varför finns inte Categories från Apple så man kunde sortera bort alla Spel t.ex till en Mapp
Varför finns inte Themes så man kan ladda ner färdiga Teman från App Store t.ex och få annat utseende på Ikoner, bakgrunder som man kan få med Winterboard t.ex

Är det någon här som överhuvudtaget tror att Apple kommer i någon framtida version göra detta möjligt ?
Jag tror inte det dock, att vi får ringsignaler som kostar mer än vad en låt är ju också en sak som förvånar mig hur de tänker.

Apple Fanboy Visst men ibland är Apple ett wierd företag

Jag tycker att iPhonen är fin utan bakgrund. Blir nog minst rörigt så. Så för min del är det bra som det är. Hade man lagt till möjligheten hade jag säkert också valt en bakgrundsbild, men då hade det nog blivit rörigare och man hade kanske inte sett texten och omedvetet har man sänkt iphoneupplevelsen för sig själv. Apple vill att iPhonen ska framstå som Clean, enkel och tydlig.

Angående kategorier: inte en dum idé kanske. Jag menar, man hade kanske kunnat slå på möjligheten att sortera apparna efter vad de benämns som i AppStore? De är ju kategoriserade där.

Apples egna ikoner ser jag inget fel i. De representerar ju programmen i sig.

Jag är kvar på 3.0.1, jailbreakad. Främst för att kunna köra Spotify i bakgrunden.

Visst bakgrund kan vara jobbigt det vet ju de flesta som kört Jailbreakad, men enfärgade och moln t.ex skapar ju inget direkt störande dock.
Tycker också Ikonerna är bra men jag vill slippa ha allt i Springboard, att använda kategorierna för Spel, Apps, Nytta, Nöje eller vad man nu vill och i dessa kunna ha alla program skulle göra att man klarat sig med 2 sidor på Springboard och det ser städat ut oavsett hur många program man har.

Men återigen är det väl bara önsketänkande!
Blir väl Jailbreak snart igen

Det hade inte varit dumt att kunna lägga mappar på Springboard, där man kunde samla sina program. Jag håller med dig där.

Ursprungligen av henkebarn:

Det hade inte varit dumt att kunna lägga mappar på Springboard, där man kunde samla sina program. Jag håller med dig där.

Om du har Jailbreakad nu så ladda ner Categories den gör precis detta nämligen.

  • Medlem
  • 2009-09-12 12:36

Surstöten (jag) säger som vanligt: Vill man ha lullull kan man köpa en Microsoftprodukt.

Ursprungligen av Baron:

Surstöten (jag) säger som vanligt: Vill man ha lullull kan man köpa en Microsoftprodukt.

Det är lite det jag menar med bakgrunden: Man kan se det som att vi slipper den, för den kommer bara orsaka röra i telefonen.

För 7000 kr anser jag att man borde kunna göra det som varenda telefon för 995 kr kan göra ändra Teman t.ex utan att behöva köpa en Microsoft produkt!

Köp Apple produkter men vägra tycka annorlunda eller anse att det kunde göras bättre för då kan du köpa en Microsoft produkt, Herregud värre mactaliban än vad jag är juh

Ursprungligen av @ndreas:

För 7000 kr anser jag att man borde kunna göra det som varenda telefon för 995 kr kan göra ändra Teman t.ex utan att behöva köpa en Microsoft produkt!

Köp Apple produkter men vägra tycka annorlunda eller anse att det kunde göras bättre för då kan du köpa en Microsoft produkt, Herregud värre mactaliban än vad jag är juh

Du får väl tycka vad du vill, men saken är den att du valt en produkt som är byggd för att fungera. Då har man inte alltid alla möjligheter som finns på alla telefoner för 995:-. Sånt medför instabilitet, och det vill vi inte ha.

Microsoft tillhandahåller prylar som du kan göra vad du vill med. De funkar inte så bra men de gör sina användare nöjda genom att tillåta vad som helst, även sånt som gör att skiten inte fungerar över huvud taget.

  • Medlem
  • Gotland
  • 2009-09-12 13:21

Håller med om att det är lite tråkigt att man inte kan byta bakgrund i home menyerna utan att jailbreaka telefonen.;)

  • Medlem
  • 2009-09-12 13:52
Ursprungligen av @ndreas:

För 7000 kr anser jag att man borde kunna göra det som varenda telefon för 995 kr kan göra ändra Teman t.ex utan att behöva köpa en Microsoft produkt!

Köp Apple produkter men vägra tycka annorlunda eller anse att det kunde göras bättre för då kan du köpa en Microsoft produkt, Herregud värre mactaliban än vad jag är juh

Inte alls. Jag är bara helt ointresserad av lullullet. Hade jag velay ha det hade jag också varit upprörd...

Kategorier är det Lull lull ?
Vit Bakgrund är det Lull lull..

Nej vill inte ha en annan telefon då hade jag haft det, däremot önskar jag den kunde tillfredsställa en Macanvändare som annars också brukar ändra skrivbordet i OSX en gång i veckan osv, formgivning och design är ngt man kan göra personligt och skall inte behöva påverka att produkten blir instabil.

Säg att Apple låter det finnas 3 olika färgalternativ bara detta hade ju gjort att man inte tröttnar.

Men för vissa så skiter dem i vilket, men efter 3 år med detta tema tro mig börjar bli ganska tråkigt!

Och NEJ tänker inte köpa ngt annat

  • Medlem
  • 2009-09-12 14:15

Lite tillspetsat kan man dela upp användarna i två grupper: de som ser prylen som ett verktyg och de som ser den som en leksak.

Ursprungligen av Baron:

Lite tillspetsat kan man dela upp användarna i två grupper: de som ser prylen som ett verktyg och de som ser den som en leksak.

Du använder väl endast de medföljande bakgrundsbilderna som medföljer till OSX hoppas jag ?
Om inte så är det ju en leksak

Ursprungligen av Baron:

Lite tillspetsat kan man dela upp användarna i två grupper: de som ser prylen som ett verktyg och de som ser den som en leksak.

Nja...

Jag som använder min iPhone som ett verktyg för att leka med då

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2009-09-14 21:14
Ursprungligen av blacksmp:

nja...

Jag som använder min iphone som ett verktyg för att leka med då

pwnage

  • Medlem
  • International user
  • 2009-09-15 09:14
Ursprungligen av Baron:

Lite tillspetsat kan man dela upp användarna i två grupper: de som ser prylen som ett verktyg och de som ser den som en leksak.

Möjligheten att kunna kategorisera applikationer är väl knappast "lek" eller "lull-lull"? Det kan vara rätt drygt att hitta igen rätt app om man ha 8-10 sidor i springboard...

Jag ser med spänning fram emot hur denna funktion kommer att hyllas av dig och andra apple-fans när den slutligen kommer

Det handlar bara om produktplacering och igenkänningsfaktor. Apple’s marknadsföringsavdelning vill att det ska lysa färgglada ikoner från iPhone’s ur var mans/kvinns hand och sälja fler och fler och fler.

  • Medlem
  • 2009-09-12 14:52

I princip gör jag det. Jag har några foton (tagna med den inbyggda kameran) som visas när somliga ringer, men det är ju en del av funktionaliteten.

Ursprungligen av Baron:

I princip gör jag det. Jag har några foton (tagna med den inbyggda kameran) som visas när somliga ringer, men det är ju en del av funktionaliteten.

Tror han menar i din mac.

  • Medlem
  • 2009-09-12 15:20
Ursprungligen av henkebarn:

Tror han menar i din mac.

Ok, samma där. Jag har faktiskt en enfärgad bakgrund på min arbetsstation. Oöverträffat om man inte ill bli störd av "lullull". Haha!

Hehe..

  • Medlem
  • International user
  • 2009-09-12 16:47

Man sitter väl inte och glor på sin iPhone så länge att man vill ha en massa olika bakgrunder och fåniga ikoner för att inte tröttna?
Det är skillnad med en dator som man använder timme ut och timme in, då kan det kanske vara på sin plats att man kan greja med sånt. Och det kan man ju.

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2009-09-12 21:01

Här är två anledningar till varför jag jailbreakade (köpt och använd hos/med telia). Jag stod inte ut med alla olikfärgade ikoner och startskärmen ger mig mycket info, utan att jag ens behöver låsa upp luren.

Ursprungligen av Jeppe_E:

Här är två anledningar till varför jag jailbreakade (köpt och använd hos/med telia). Jag stod inte ut med alla olikfärgade ikoner och startskärmen ger mig mycket info, utan att jag ens behöver låsa upp luren.

Hur fick du till startskärmen? Jag har också jailbreakat.

En startskärm saknar jag faktiskt. Sjukt smidigt att få snabb info om dagens möten o s v.

Vad heter startskärmen som du har på bilden, Jeppe_E?

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2009-09-13 10:28

Jag håller helt med trådskaparen. Jag skulle alldrig stå ut med original OS

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2009-09-13 15:31
Ursprungligen av Bj0k:

Jag håller helt med trådskaparen. Jag skulle alldrig stå ut med original OS

Och jag vill inte ändra något, utom startskärmen.

För er som undrar vad det är för startskärm så kan ni leta i "rätt" tråd för ändamålet
http://www.99.se/1805432-post327.html

Jag håller med trådskaparen. Hela den här grejen med att låsa iPhonen känns stört och sjukt på något vis. Det finns inget företag i världen som kan göra mig så j***a förbannad som Apple.

Synd bara att dom gör så bra produkter...

Bevaka tråden