Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone 2G HJÄÄÄLP!

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej.
Behöver er hjälp i natten. Måste köra Pawn eller redsnow på min 2g iphone, desperat.
Hittar inte något som funkar för iTunes 9.0 som jag har nu.
Kan någon hjälpa med länkar o tips. Verklig nödsituation.
Bengt

Vet inte riktigt hur JB funkar med 2g men ta bort itunes 9 då och lägg in 8 eller 8.2 igen då om du vet hur man gör där?

How can i downgrade from iTunes 9? | The iPhone FAQ

housebengt:
Vilken JB-guide följer du?

  • Medlem
  • International user
  • 2009-09-15 10:01

iTunes 9 ska fungera. Vad däremot inte fungerar är firmware 3.1. Du måste ladda ner firmware 3.0 manuellt och installera det.

//Rob

Tck Robo-X. Jag kommer alltså igenom hela processen utan problem med redsnow. Refererar till iPhone Hacks :: iPhone Downloads, iPhone Unlocks, iPhone 3G Hacks, iPhone Jailbreak, iPhone 3G S Hacks där jag tankat ner alla nödvändiga filer men när den bootar om kommer jag ändå bara tbx till samma symbol för nödanrop endast... frustrerande

  • Medlem
  • International user
  • 2009-09-15 20:17

Windows/Mac?

Iphone 2G dygn 2...hjälp

Jobbar från min mac...nu är läget följande..Jag har testat alla programvaror som finns utan resultat. Ziphone, Pwnagetool och redsnow...Allt har funkat klanderfritt hela vägen till rebooten då jag hamnar på ruta noll igen med "endast nödsamtal" och möjligheten att ta emot inkommande samtal plus SMS men inte svara, ringa upp. Vad ska jag göra? Dygn två av oförtrutet sökande påbörjas...Hjälp snälla.
PS. Quick time 9, version 3.0 på samtliga crackprogram med tillhörande ipws-er.
Bengt

  • Medlem
  • International user
  • 2009-09-16 06:02
Ursprungligen av housebengt:

Jobbar från min mac...nu är läget följande..Jag har testat alla programvaror som finns utan resultat. Ziphone, Pwnagetool och redsnow...Allt har funkat klanderfritt hela vägen till rebooten då jag hamnar på ruta noll igen med "endast nödsamtal" och möjligheten att ta emot inkommande samtal plus SMS men inte svara, ringa upp. Vad ska jag göra? Dygn två av oförtrutet sökande påbörjas...Hjälp snälla.
PS. Quick time 9, version 3.0 på samtliga crackprogram med tillhörande ipws-er.
Bengt

Prova att starta i dfu mode. Och som det skrevs tidigare så finns pwnage tool för firmware 3.1 så man måste inte nedgradera till 3.0.

//Rob

mac...nu är läget följande..Jag har testat alla programvaror som finns utan resultat. Ziphone, Pwnagetool och redsnow...Allt har funkat klanderfritt hela vägen till rebboten då jag hamnar på ruta noll igen med "endast nödsamtal" och möjligheten att ta emot inkommande samtal plus SMS men inte svara, ringa upp. Vad ska jag göra? Dygn två av oförtrutet sökande påbörjas...Hjälp snälla.
PS. Quick time 9, version 3.0 på samtliga crackprogram med tillhörande ipws-er.
Bengt

Ziphone?!!?
Tar du ens reda på det minsta vad du ger dig in på innan du gör något sådant här?

Edit:
jag ställde en fråga här: http://www.99.se/1829837-post3.html

1
Bevaka tråden