Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hjälp ! Min rykande färska Iphone reagerar inte på skärmen!

Tråden skapades och har fått 23 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej !

Efter att ha tröttnat på Telias långa och förvirrande lev tider så begav jag mig till butikerna här i stan och jagade en iPhon 3GS.
Fick till slut tag på en på MAcstore
Det blev en svart 32gb

Skyndade mig hem för att starta upp allt.
Hade hjälpt frugan med sin 16 gb som hon fick dagen innan , inga problem, allt gick smärtfritt på hennes.

JAg startade upp iTunes och uppdaterade programvaran i telefonen till 3.1
*mmmm* Funkar finfint!
Synkar sedan lite musik och bilder men sen händer nåt!!

Telefonen startar om och sen reagerar inte skärmen på nånting !!
Kan inte klicka på nåt !
Kan inte skjuta på "Lås upp" slidern så jag kommer ju inte in i telefonen ens :'(:'(

Nån som vet vad man kan göra?

Jag har provat att återställa den till fabriksinställningarna i ITunes.
Och som sagt skärmen funkade när jag packade upp den.

Hände mig en gång med, jag kallstartade den (båda knapparna intryckta), sen funkade det för mig.

Ursprungligen av Patrik D:

Hände mig en gång med, jag kallstartade den (båda knapparna intryckta), sen funkade det för mig.

Provat det oxå...hjälpte inte
Nu när jag håller in homeknappen så startar röststyrningen , men skärmen reagerar inte alls...
Kan man inte via röststyrning komma till inställningar eller nåt och se om nåt är galet där ?

Ursprungligen av TURBONY:

Provat det oxå...hjälpte inte
Nu när jag håller in homeknappen så startar röststyrningen , men skärmen reagerar inte alls...
Kan man inte via röststyrning komma till inställningar eller nåt och se om nåt är galet där ?

Nej tyvärr, då har jag ingen idé.

Ursprungligen av TURBONY:

Provat det oxå...hjälpte inte
Nu när jag håller in homeknappen så startar röststyrningen , men skärmen reagerar inte alls...
Kan man inte via röststyrning komma till inställningar eller nåt och se om nåt är galet där ?

Du höll alltså inne power + homeknappen samtidigt 10 sek tills äpplet kom upp på skärmen?

Ursprungligen av theplague:

Du höll alltså inne power + homeknappen samtidigt 10 sek tills äpplet kom upp på skärmen?

Jupp.
Gjort det några gånger + återställt via iTunes.
Men det kanske är så enkelt att batteriet måste laddas ? :">
Jag smällde ju i den i datorn direkt när jag kom hem.... *pinsamt isåfall*
Ska kolla med frugan hur hon gjorde...om hon laddade sin innan...

  • Medlem
  • International user
  • 2009-09-15 20:13
Ursprungligen av TURBONY:

Jupp.
Gjort det några gånger + återställt via iTunes.
Men det kanske är så enkelt att batteriet måste laddas ? :">
Jag smällde ju i den i datorn direkt när jag kom hem.... *pinsamt isåfall*
Ska kolla med frugan hur hon gjorde...om hon laddade sin innan...

Du återställde den som ny telefon och inte med backup va?

Ursprungligen av zappee:

Du återställde den som ny telefon och inte med backup va?

Ja , provat båda varianterna... Flera ggr dessutom...
Det märkliga är att nu har den funkat lite...nu sistnär den hadeladdat i en halvtimme så funkade den typ 2 min , sen slutar skärmen att svara på mina tryckningar...
Knapparna fungerar , volym mm.

Vad händer om jag stoppar in den i frugans dator och återställer den?
Men det går väl inte , den kommer väl som en ny enhet då antar jag ?

Ursprungligen av TURBONY:

Ja , provat båda varianterna... Flera ggr dessutom...
Det märkliga är att nu har den funkat lite...nu sistnär den hadeladdat i en halvtimme så funkade den typ 2 min , sen slutar skärmen att svara på mina tryckningar...
Knapparna fungerar , volym mm.

Vad händer om jag stoppar in den i frugans dator och återställer den?
Men det går väl inte , den kommer väl som en ny enhet då antar jag ?

Låter som ett glapp inne i telefonen.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-09-15 20:19
Ursprungligen av TURBONY:

Ja , provat båda varianterna... Flera ggr dessutom...
Det märkliga är att nu har den funkat lite...nu sistnär den hadeladdat i en halvtimme så funkade den typ 2 min , sen slutar skärmen att svara på mina tryckningar...
Knapparna fungerar , volym mm.

Vad händer om jag stoppar in den i frugans dator och återställer den?
Men det går väl inte , den kommer väl som en ny enhet då antar jag ?

Kvittar, blir den inte bättre skulle jag lämna in den.

Gör en fabriksåterställning på den. Då jag fattar på dig att den har funka ifrån början så lär det vara någon drivrutin som har balla ur.

Ursprungligen av acidflash:

Gör en fabriksåterställning på den. Då jag fattar på dig att den har funka ifrån början så lär det vara någon drivrutin som har balla ur.

Men det är ju det jag har gjort....
har valt "återställ" i iTunes.
Har även tagit bort min gamla backup.

Funderar på om det går att lägga in 3.0 igen ?
Nån som vet om det går att göra det?

OJ!
Lät den vara avstäng i några minuter och helt plöstligt funkade den!
Jag kunde låsa upp den , gå in i inställningar ändra skärmen till att aldrig låsa....
Sen sket det sig igen

Så nu låter jag den vara en stund med laddaren i väggen så får vi se...

Senast redigerat 2009-09-15 19:02

mmm, verkar varaglapp inne i telefonen...för det hjälper att "slå" till med telefonen på låret så funkar det igen...kul
Min vanliga tur med nya prylar... Så ska man skicka den till Telenor och så ska dom kolla på den så får man inte den på ett jädra tag ändå då...*skit*
Tack för hjälpen ändå alla !

(om det nu inte är nån annan som har haft samma problem och det visade sig att det INTE är hårvarurelaterat)

Det här är ett känt fel, samma som jag hade fast värre. Lämna in den och och hänvisa till den här tråden: Apple - Support - Discussions - Screen suddenly stops responding. ...

eller den här:
http://discussions.apple.com/thread.jspa?threadID=2061919&start=0&tstart=0

Ursprungligen av PeeMaN:

Det här är ett känt fel, samma som jag hade fast värre. Lämna in den och och hänvisa till den här tråden: Apple - Support - Discussions - Screen suddenly stops responding. ...

eller den här:
Apple - Support - Discussions - iPhone 3GS 32GB touch screen randomly ...

Precis det problemet jag har ju !
Får se hur dom löser det , när jag ringde till MacStore så sa dom att dom inte byter ut den utan den skall skickas till Telenor och sen får dom fixa det...
Känns ju inte så roligt, kanske skulle visa dom den andra länken som du postade och se om dom kan byta ut den direkt på plats... Eller kanske ringa Telenor och be dom den tråden och se vad dom säger...

Ursprungligen av TURBONY:

Precis det problemet jag har ju !
Får se hur dom löser det , när jag ringde till MacStore så sa dom att dom inte byter ut den utan den skall skickas till Telenor och sen får dom fixa det...
Känns ju inte så roligt, kanske skulle visa dom den andra länken som du postade och se om dom kan byta ut den direkt på plats... Eller kanske ringa Telenor och be dom den tråden och se vad dom säger...

De kommer inte säga ett skit. Den måste ändå till service-verkstaden. Men sannolikheten att du får telefonen utbytt mot swap direkt (från service-stället altså) ökar om du skriver ut och slänger med det där. Räkna med att telefonen blir borta i iallafall två veckor.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-09-16 23:08
Ursprungligen av PeeMaN:

Det här är ett känt fel, samma som jag hade fast värre. Lämna in den och och hänvisa till den här tråden: Apple - Support - Discussions - Screen suddenly stops responding. ...

eller den här:
Apple - Support - Discussions - iPhone 3GS 32GB touch screen randomly ...

Lite intressant det där, så fort där finns en tråd om det på Apples forum så är det ett "känt fel".

Ursprungligen av zappee:

Lite intressant det där, så fort där finns en tråd om det på Apples forum så är det ett "känt fel".

Nej inte för att det finns en tråd i Apples forum utan att det är MÅNGA i den tråden som har samma sorts fel kanske ?

  • Medlem
  • International user
  • 2009-09-17 21:50
Ursprungligen av TURBONY:

Nej inte för att det finns en tråd i Apples forum utan att det är MÅNGA i den tråden som har samma sorts fel kanske ?

Ja, herregud. Hela 62 replies, lär ju vara minst 50% av alla sålda iPhones

Ursprungligen av zappee:

Ja, herregud. Hela 62 replies, lär ju vara minst 50% av alla sålda iPhones

Oj,trampade vi på en öm tå;-)
vad jag har förstått så drabbas sällan iPhone av några fel.men detta verkar
ju uppenbarligen inte vara helt ovanligt iaf.
Eller vet du nåt annat hårdvarurelaterat fel som är vanligare?
För då kan jag ju om jag har klarat mig från det isf

  • Medlem
  • International user
  • 2009-09-18 21:19
Ursprungligen av TURBONY:

Oj,trampade vi på en öm tå;-)
vad jag har förstått så drabbas sällan iPhone av några fel.men detta verkar
ju uppenbarligen inte vara helt ovanligt iaf.
Eller vet du nåt annat hårdvarurelaterat fel som är vanligare?
För då kan jag ju om jag har klarat mig från det isf

Öm tå? Jag jobbar inte på Apple så jag har inga tår där att trampa på.

Sällan? Allt är relativt, jag tror nog det är rätt många som drabbas av diverse hårdvarufel. Som med alla telefoner.

Nej, jag har inte undersökt vilka hårdvarufel som finns.

Ursprungligen av zappee:

Lite intressant det där, så fort där finns en tråd om det på Apples forum så är det ett "känt fel".

Ptja, jag säger bara vad killen sa till mig när jag fick tillbaka telefonen du.

Verkar som du fick ett fredagsexemplar av telefon :/
Lättast är nog att lämna in den och hoppas (tveksam men man kan ha tur) att dom byter ut den direkt. Så slipper du vänta i två veckor till på repration.

Sen får man ju lägga till mörkertalet. Jag har inte lagt in någon reply, och andra som har/har haft/får felet skriver kanske inte i forum och så, utan går helt enkelt och lämnar in den. Uppenbarligen är det ju ett fel som en del användare får.

1
Bevaka tråden