Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tethering mellan mobil och Touch i 3s nät?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Behöver lite hjälp med att hitta en mobil plus bra abonnemang för att köra tethering mellan en Touch (3 gen) och en mobil telefon.

Vill gärna köra i 3s nät eftersom de har bra priser när jag är i utlandet (UK) och bra täckning här i Svedala. Hittar ingen info om tethering på deras hemsida bara???

Har kraschat min 2 gen Touch 32GB och får en ny på drulleförsäkringen. Har inte något jättebehov av att alltid kunna koppla upp mig så en iPhone har jag inte behov för egentligen. Lust jovisst men eftersom jag nu redan har en Touch som jag är supernöjd med så...........!

Så hjälp mig gärna att hitta rätt mobil och abonnemang är ni snälla!!:)

MVH

Jim

  • Medlem
  • Alvesta
  • 2009-09-10 11:24

Hur hade du tänkt dig att detta skulle fungera?

Antingen får du ha ett 3G-modem inkopplat i din dator och sen dela ut uppkopplingen via Wifi till din iPod Touch. Alternativ skaffa dig en telefon som har wifi och kan dela ut sin 3G-uppkoppling via den.

De enda telefoner jag vet som klarar detta förutom jailbreakad iPhone är vissa Nokia-modeller där man kan lägga in ett tredjepartsprogram som delar ut 3G-uppkopplingen via WiFi.

Att direkt koppla upp en iPod Touch till en mobils 3G-nät via Bluetooth går inte, om det är det du ville göra.

Jag föreslår att du skaffar en iPhone så slipper du allt detta krångel.

Hej och tack för att du tog dig tid att svara!!

Har läst lite runt om på nätet och sett att några rekommenderar att man kör med en Symbian60 telefon som hotspot och kör Touchen mot den. Borde väl då vara WiFi man menar tror jag? Är inget geni när det kommer till teknik så därav mina (kanske) idiotiska frågor!:-/

Hittade bla en länk där man kör en Nokia N95 och en Touch ihop med ett program som heter Walkinghotspot: Walkinghotspot and Ipod Touch - Anyone got these working? - All About Symbian Forums

Finns ytterligare ett program som hete Joikuspot tror jag.

Visst kunde jag köpa en iPhone men eftersom jag redan har en Touch som jag gillar och egentligen bara behöver en ny mobil så vore det bra om jag kunde köra Touchen mot mobilen. Jag reser en del i jobbet och då kan jag köra WiFi i alla lounger på flygplatserna och på jobbet eller hemma så har jag ju bredband redan. Förutom det så har jag egentligen bara behov av att då och då kunna koppla upp mig och kolla mail eller Googla något. Så då kunde det här var en OK lösning för mig! Hade jag inte redan haft en Touch så hade det varit ett annat läge det kan jag hålla med om.

MVH

Jim

Varför skulle det inte gå att koppla upp en Touch på nätet via BlueTooth? Ta en titt på iPhone och iPod touch: Bluetooth-profiler som stöds

Och vad står det? Jo, den har stöd för PAN - Personal Area Network - och med det stöd för att koppla upp internet via BT... Ändå säger alla - utom Apple själva då - att det inte går...

Hittade också: http://www.youtube.com/watch?v=5Wh-Gd0Dxcg

Jag är rätt säker på att det går med en Touch 3G och en S-E-nalle och eftersom jag skall ner till MacForum och kolla det på plats imorrn (och då shoppa en 3G om det nu går) så återkommer jag här med mer info efter det - om jag inte glömmer av mig då för att jag har en ny leksak... xD

Senast redigerat 2009-09-18 01:08

Fick du det att fungera?

1
Bevaka tråden