Jag har ett knepigt problem,, lånade en annan tråd för att försöka få hjälp, tyvär fungerade det inte så jag startar en ny..
Jag har en Macbook Pro 13.3" och en iPhone 3G. Har använt Internet Tethering för att surfa via mobilen de gånger jag inte har tillgång till något annat.
Här om dagen när jag startade datorn ville den uppdatera till iTunes 9 och också iPhonen till OS 3.1 jag gjorde detta och när den var klar så funderade jag inte mycket mer över det.
Någon gång i samma veva uppdaterade jag datorn till 10.6.1, men jag är nästan säker på att jag gjorde det ett par dagar innan, och har surfat via mobilen efter den uppdateringen, så problemet _bör_ inte ligga i 10.6.1.
Sen hamnade utan internet och skulle kolla en sak, slog igång internetdelningen och allting ser ut att fungera, men det fungerar inte att surfa.. Telefonen säger "Internet Tethering" datorn säger att den är ansluten till telefonen.
Om jag surfar enbart via mobilen så är det inga problem..
Har provat att göra en fabriksåterställning i iTunes,, har försökt att återställa nätverksinställningarna i telefonen. Har tagit bort profilen på datorn och på telefonen och Parat ihop dom på nytt..
Jag är helt villrådig, och har nyligen bytt till Mac så jag känner att jag inte har den kunskap som kanske krävs för att åtgärda detta.. Hoppas att någon kan hjälpa mig..