Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Måste man jailbreaka före uppgradering till 3.1?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-09-18 20:05

Hejsan
Det här är en djungel, har försökt läsa mig till men det går inte...

Jag fick en 3GS idag med version 3.0.1...
Vad jag förstått så går det att jailbreaka den versionen..

Vad jag mer förstått är att det INTE går att jailbreaka om man uppdaterar till version 3.1, korrekt?

Jag har också läst om två filer som man måste ta hem, måste jag hämta dom innan jag jailbreakar med version 3.0.1 eller går det att hämta dom med en jailbrekad 3GS med 3.0.1?

För er som inte orkar läsa, kan jag jailbreaka min 3GS version 3.0.1 nu och hämta dessa 2 superviktiga filer när jag har tid.
Det enda man ska akta sig för är att INTE uppgradera till 3.1 just nu och framför allt fixa dessa 2 filer innan man skulle göra det?

Sorry för svammel
MVH
Adam

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2009-09-18 20:30

Hej

Jag har också en iPhone 3GS 3.0.1 och försöker jailbreaka den.

Jag går efter denna guiden. iClarified - iPhone - How to Jailbreak Your iPhone 3GS on OS 3.0.x Using RedSn0w (Windows)

Under steg 2, hänger sig uppdatering med följande felmeddelande:

"iPhone-enheten "Mitt_namn iPhone" kunde inte återställas. This device isn't eligible for the requested build"

  • Medlem
  • International user
  • 2009-09-18 21:03
Ursprungligen av adam_:

Hejsan
Det här är en djungel, har försökt läsa mig till men det går inte...

Jag fick en 3GS idag med version 3.0.1...
Vad jag förstått så går det att jailbreaka den versionen..

Vad jag mer förstått är att det INTE går att jailbreaka om man uppdaterar till version 3.1, korrekt?

Jag har också läst om två filer som man måste ta hem, måste jag hämta dom innan jag jailbreakar med version 3.0.1 eller går det att hämta dom med en jailbrekad 3GS med 3.0.1?

För er som inte orkar läsa, kan jag jailbreaka min 3GS version 3.0.1 nu och hämta dessa 2 superviktiga filer när jag har tid.
Det enda man ska akta sig för är att INTE uppgradera till 3.1 just nu och framför allt fixa dessa 2 filer innan man skulle göra det?

Sorry för svammel
MVH
Adam

Läs en guide på iclarified.com

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-09-19 01:02

Det finns rätt många guider där..
Länka gärna till "min" guide

Ursprungligen av adam_:

Det finns rätt många guider där..
Länka gärna till "min" guide

Ja, vad fan har du för dator, iphone, FW?!!?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2009-09-19 08:53
Ursprungligen av theplague:

Ja, vad fan har du för dator, iphone, FW?!!?

iPhone och FW står två inlägg upp. Däremot inte dator.... men finns den för Windows?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-09-19 11:17

Ursäkta, windows xp kör jag!
Och som sagt, Iphone 3GS firmware 3.0.1:)

Tror inte det går att hämta flerna längre om du sedan ska ha 3.0.1 då iTunes inte tillåter dig installera annat än 3.1.
Cydia har en backup tjänst av dessa filer, så mitt tips är att jailbreaka och använda den.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-09-19 15:38

Hmm, om jag förstår dig rätt kan jag använda redsnow om man har firmware 3.0.1?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-09-19 15:39

..utan nån risk att fastna i nåt återställningsomlopp där den enda lösningen i slutändan är att installera 3.1?

Nu hänger du ju inte med theplague. Han vill ju jailbreaka, och det är ju det som inte fungerar.
Jag tror inte du har mycket mer val än att uppdatera till 3.1 och vänta på det jailbreak som Chronicdevteam har på gång, greenpois0n.

1
Bevaka tråden