Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Azureus (Vuze) är seeegt. Hjälp!

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Lund
  • 2008-11-14 02:49

Tjo!

Azureus (eller Vuze) laddar ner i väldigt sega hastigheter för mig. Sådant med många distrubitörer som jag även testat att ladda ner på PC:n med uTorrent, och då med hastigheter upp mot 2Mbit/s, laddas ner med Azureus med högst 200kB/s. Min internetupkoppling är på 100/100 Mbit/s. Jag har en trådad router (D-Link) som jag även öppnat porten på åt Azureus. Jag kan inte hitta något annat i inställningarna på klienten som gör någon skillnad för hastigheten. Det måste finnas något jag förbisett. Vore grymt tacksam för hjälp!

• Medlem
  • Sollentuna
  • 2008-11-14 07:48

Java? Att Azureuz-klienten är långsam? Det är många som kör Transmission med framgång. Så även jag. Och jag har också en 100Mbps-fiber in i villan... I annat fall bör du kanske kolla in wiki-sidan Good Settings för att uppnå höga hastigheter.

• Medlem
  • Haninge
  • 2009-09-19 23:11

Lånar denna tråd!

Har nu fått problem med mitt Vuze. Senaste tiden ar jag inte kunnat ladda ner något via Vuze. Har provat att ändra allt som har med brandväggar att göra, utan framgång. Problemet ligger alltså inte i någon brandvägg, detta kan jag styrka genom att har kört uTorrent som fungerar utmärkt.

Någon av er som har någon idé om vad felet skulle kunna vara. Om en stor fil skall laddas ner, så allokerar Vuze bara utrymme utan att blir färdigt.

1
Bevaka tråden