Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köpa mer minne till MBP 13", lönar det sig?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2009-09-20 11:21

Hej, funderar på att skaffa mer minne till min MBP 13". I nuläget har jag 2 GB och planerar att utöka till 4. Frågan är om man märker någon skillnad? Vad tycker ni som gjort samma sak?

Jag märker när jag jobbar med tusentals bilder i Lightroom samtidigt (taggar osv) att datorn segar lite och jag antar det kan ha med minnet att göra.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2009-09-20 11:53

ja du kommer märka skillad såklart. mkt ram innebär snabbare programhantering och framför allt när du jobbar med film/grafiskt eller foto så märker du stor skillnad.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2009-09-20 23:13
Ursprungligen av olskar:

Frågan är om man märker någon skillnad? Vad tycker ni som gjort samma sak?

Jag har en 2GB 13" MB och jag har inga som helst problem med 2GB för det jag använder den till. Jag surfar mest skriver dokument. För foto- och filmredigering använder jag en Mac Pro med 8GB. 2GB är för lite för att göra sådana saker.

Ja du kommer förmodligen att märka skillnad, jag bytte nyss till en macbook pro 13" med 2 gb ram från en macbook pro modell äldre med 4 gb ram. Resten av prestanda är likvärdig med den äldre MacBooken och för tillfället har jag problem att köra min Live-rigg i Mainstage på grund av att minnet inte riktigt räcker till. Alltså om du behandlar många bilder samtidigt kommer du förmodligen att märka en ganska betydlig skillnad med dubbelt så mycket ram.

1
Bevaka tråden