Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dubbla inlägg i prenumererade kalendrar...

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är det någon annan än jag som får inlägg i prenumererade kalendrar som dubletter i iPhone sedan senaste uppdäjten?

• Medlem
  • Jönköping
  • 2009-09-20 16:00

Jag får dubbelt upp i kalender och kontakter. Har försökt ändra i inställningar och raderat men de dyker upp igen. Mycket irriterande.

Du kan ju öppna kalender och sedan går du in i kalendrar högst upp.
Har du valt alla kalendrar, då får man ju dubbelt eller så kan man ju välja på min iPhone eller MobileMe.

Roffe

Jag synkar alltså INTE kalendrar med iTunes - jag bara pushar mina egna från MobileMe-molnet och har prenumerationer av andra kalendrar direkt till iPhone. Dom prenumererade kalendrarna får dubbla inlägg i sig. Detta uppstod efter senaste iPhone-uppdäjten - så jag misstänker att det är en bugg.

Aha! Med 3.1 har det hänt saker. Dom kalendrar man prenumererar på i iCal synkas även till iPhone via MobileMe-molnet - även om dom alltså inte syns där i webbgränssnittet (tyvärr - detta måste komma i nästa MM update - annars är Apple på fallrepet). Så - man behöver inte längre manuellt starta prenumerationskonton i iPhone som man gjorde i 3.0. Problemet löst.

About Calendar subscriptions on your iPhone or iPod touch with iPhone OS 3.1 or later

1
Bevaka tråden