Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Jailbeak problem med 3GS

Tråden skapades och har fått 25 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

När jag ska återställa telefonen så kommer en ruta upp och kontaktar apple...
Sen står det att jag inte kan använda den tänkta restore-filen... Vad kan man göra?

  • Medlem
  • Sundbyberg
  • 2009-09-17 18:15

Det beror på vilken ver du har.
Till 3.1 finns ingen jailbreak ännu. Kommer nog snart...hoppas jag iaf, för jag har 3.1 och väntar tålmodigt

  • Medlem
  • International user
  • 2009-09-17 21:46
Ursprungligen av DANiELG:

När jag ska återställa telefonen så kommer en ruta upp och kontaktar apple...
Sen står det att jag inte kan använda den tänkta restore-filen... Vad kan man göra?

Verkligen informativt inlägg.

Lite (mycket) mer info behövs om man ska kunna hjälpa dig.

Ruta?
Vad för ruta?
Vad står det?
Felmeddelande?
Vilken guide följer du?
O.s.v.

  • Medlem
  • Mark
  • 2009-09-18 11:41

Har samma problem (tror jag..)
Försöker följa iclarifieds tutorial..
Steg ett är ju att göra en restore med en ipsw fil..
när man väljer den i itunes så säger itunes till efter en stund med ett felmeddelnde;
iphone-enheten "xxxxxx" kunde inte återställas. This device isn't eligible for the requested buid.

filen: iPhone2,1_3.0.1_7A400_Restore.ipsw
min iphone version: 3.0.1 (7A400)

trist..

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2009-09-18 20:38

@varpan - jag har samma problem som dig, fast jag upptäckte att jag försökt lägga in "iPhone2,1_3.0_7A341_Restore".

Tankar den andra nu som heter 3.0.1. Det är nämligen ganska lätt att välja fel om man inte läser det finstilta i guiden.

iPhone2,1_3.0.1_7A400_Restore gav samma fel, det är när den verifierar med Apple, så säger det stop. Borde man kanske koppla ner sig från Internet?

  • Medlem
  • International user
  • 2009-09-18 21:02

Alltså, ni kan inte restora med annat än 3.1...

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2009-09-18 21:04

Okej... så då går telefonen inte att jailbreaka eller låsa upp?

Trodde det var om man uppgraderat till 3.1.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-09-18 21:05
Ursprungligen av rask84:

Okej... så då går telefonen inte att jailbreaka eller låsa upp?

Trodde det var om man uppgraderat till 3.1.

Jag tror det blir problem om du har en 3GS för Apple kräver att de är signerade och då bara tillåter 3.1.

Men om du kör på en dator offline bör det ju kunna fungera.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2009-09-18 21:15

Nej, det gick inte att köra på en dator offline. Då kan iTunes inte signera uppdateringen med Apple.

Telefonen får väl ligga på hyllan och samla damm ett tag.

Säga vad man vill om Apple, men de är smarta och det känns som att vi kan få vänta LÄNGE på nästa jailbreak om de täpper igen det hål som hittats i 3.1 på nästa uppdatering. på 3GS iaf.

Jag jailbreakade och låste upp min 3gs som hade 3.0.1 när den kom i fredags, det går bra att följa guiden på iClarified men strunta i att först köra en restore som det står i dom 2 första stegen eftersom den enda restoren som man kan göra nu är till 3.1. Även om ni ska JB:a 3.0.1 så ska ni använda 3.0 FW;n när ni jailbreakar.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2009-09-26 20:41
Ursprungligen av tregeess:

Jag jailbreakade och låste upp min 3gs som hade 3.0.1 när den kom i fredags, det går bra att följa guiden på iClarified men strunta i att först köra en restore som det står i dom 2 första stegen eftersom den enda restoren som man kan göra nu är till 3.1. Även om ni ska JB:a 3.0.1 så ska ni använda 3.0 FW;n när ni jailbreakar.

Jag testade också, och det funkar.
Provade med att Återställa med iTunes 8.2.1, men den gav samma resultat.
Ingen ännu äldre version som funkar, och inte kontaktar Apples server?

jag har läst nånstand man kan jailbreak v3,1 bara med mac va?
eller har jag fel???

  • Medlem
  • International user
  • 2009-09-27 01:58
Ursprungligen av tontella:

jag har läst nånstand man kan jailbreak v3,1 bara med mac va?
eller har jag fel???

Dev-Team Blog

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2009-09-27 11:14

Jag har nu jailbreakat och låst upp en Telenorlåst 3GS 3.0.1 med redsn0w (0.8) resp ultrasn0w.
Den är väldigt ostabil. Applikationer kraschar, den startar om, fryser helt och hållet och ibland kraschar Springboard med texten Safe mode (plus en massa text att MobileSubstrate inte orsakade kraschen....).
Har provat Återställ alla inställningar, men problemet kvarstår. Kan ju inte Återställa i iTunes numera....
Har någon annan upplevt ostabila iPhones ufter jailbreak/upplåsning av 3GS? Funderar på om det är hårdvarurelaterat, glapp, minnesfel etc.

Ursprungligen av kenjon:

Jag har nu jailbreakat och låst upp en Telenorlåst 3GS 3.0.1 med redsn0w (0.8) resp ultrasn0w.
Den är väldigt ostabil. Applikationer kraschar, den startar om, fryser helt och hållet och ibland kraschar Springboard med texten Safe mode (plus en massa text att MobileSubstrate inte orsakade kraschen....).
Har provat Återställ alla inställningar, men problemet kvarstår. Kan ju inte Återställa i iTunes numera....
Har någon annan upplevt ostabila iPhones ufter jailbreak/upplåsning av 3GS? Funderar på om det är hårdvarurelaterat, glapp, minnesfel etc.

Det är ju det där som är problemet med jailbreakad telefon. OM den skulle freaka ur så har du ingen aning om det är hårdvara, jailbreak-mjukvara eller "original-mjukvara" som strular. Det enda man kan göra för att felsöka är egentligen att installera original-firmware och se om problemen kvarstår, gör de det lämnar man in den på garanti. Dessvärre kan du bara köra in 3.1 original och då försvinner jailbreak för tillfället =/

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2009-09-28 12:19
Ursprungligen av PeeMaN:

Det är ju det där som är problemet med jailbreakad telefon. OM den skulle freaka ur så har du ingen aning om det är hårdvara, jailbreak-mjukvara eller "original-mjukvara" som strular. Det enda man kan göra för att felsöka är egentligen att installera original-firmware och se om problemen kvarstår, gör de det lämnar man in den på garanti. Dessvärre kan du bara köra in 3.1 original och då försvinner jailbreak för tillfället =/

Japp, jag är helt klar över vilka valmöjligheter eller vilka jag inte har. Och att lägga in 3.1 just nu vill jag förstås inte.
Ville bara höra om det är fler som har problemet vilket då kan tyda på mjukvaran, eller om ingen/väldigt få har det, vilket kan tyda på hårdvaran.

Ursprungligen av kenjon:

Japp, jag är helt klar över vilka valmöjligheter eller vilka jag inte har. Och att lägga in 3.1 just nu vill jag förstås inte.
Ville bara höra om det är fler som har problemet vilket då kan tyda på mjukvaran, eller om ingen/väldigt få har det, vilket kan tyda på hårdvaran.

Om du kört telefonen "clean" utan jailbreak och den fungerat innan är det med största sannolikhet Jaibrejket som gått åt helvete. Polaren hade en 3GS som fungerade kanon, jailbreaka den och efter det var den inte sig själv. Han fick bita i det sura och gå upp till 3.1 och sen dess har inget strulat... Man får helt enkelt överväga om man tycker en strulig telefon är värd fördelarna med ett jailbreak....

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2009-09-29 09:40
Ursprungligen av PeeMaN:

Om du kört telefonen "clean" utan jailbreak och den fungerat innan är det med största sannolikhet Jaibrejket som gått åt helvete. Polaren hade en 3GS som fungerade kanon, jailbreaka den och efter det var den inte sig själv. Han fick bita i det sura och gå upp till 3.1 och sen dess har inget strulat... Man får helt enkelt överväga om man tycker en strulig telefon är värd fördelarna med ett jailbreak....

Har inte kört den innan, helt ny telefon (hjälper en kompis, inte min telefon).
Eftersom din kompis hade problem kanske det är så att han får vänta till upplåsning för 3.1 ev kommer....

Ursprungligen av kenjon:

Har inte kört den innan, helt ny telefon (hjälper en kompis, inte min telefon).
Eftersom din kompis hade problem kanske det är så att han får vänta till upplåsning för 3.1 ev kommer....

Ja, PWNagetool kommer ju säkert om nån vecka eller tre...

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2009-09-30 13:03

Kraschade, funkar ej mer

Jailbreak/upplåsning av Telenorlåst 3Gs med redsn0w. Funkade bra när jag testade med mitt Telia-SIM.
Satte i ett Comviq-SIM, telefonen ostabil (krascher/hängningar). Valde Återställ alla inställningar i iPhonen.
Funkade fortfarande, men mina kontakter, mailkonton etc låg kvar.
Valde Radera allt innehåll och inst. i iPhonen.
Efter det startar den inte upp normalt. Äpplet kommer upp, växelvis med "kugghjulet", men det snurrar inte. Efter några minuter bara Äpplet, några minuter med kugghjulet.
Provade med redsn0w igen, fortfarande samma resultat.
Bara att vänta på 3.1 upplåsning, om det kommer

Jag vet, ingen fråga, bara vill delge er mina problem. Har ni någon idé om hur jag kan gå vidare vill jag förstås höra om den...

  • Medlem
  • International user
  • 2009-09-30 20:43
Ursprungligen av kenjon:

Jailbreak/upplåsning av Telenorlåst 3Gs med redsn0w. Funkade bra när jag testade med mitt Telia-SIM.
Satte i ett Comviq-SIM, telefonen ostabil (krascher/hängningar). Valde Återställ alla inställningar i iPhonen.
Funkade fortfarande, men mina kontakter, mailkonton etc låg kvar.
Valde Radera allt innehåll och inst. i iPhonen.
Efter det startar den inte upp normalt. Äpplet kommer upp, växelvis med "kugghjulet", men det snurrar inte. Efter några minuter bara Äpplet, några minuter med kugghjulet.
Provade med redsn0w igen, fortfarande samma resultat.
Bara att vänta på 3.1 upplåsning, om det kommer

Jag vet, ingen fråga, bara vill delge er mina problem. Har ni någon idé om hur jag kan gå vidare vill jag förstås höra om den...

Återställ som ny telefon och börja om?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2009-10-01 12:08
Ursprungligen av zappee:

Återställ som ny telefon och börja om?

En 3 Gs går väl bara att Återställa till iPhoneOS 3.1? Och då är det ju kört....

  • Medlem
  • International user
  • 2009-10-02 10:23
Ursprungligen av kenjon:

En 3 Gs går väl bara att Återställa till iPhoneOS 3.1? Och då är det ju kört....

Du får väl välja.

Krascher eller vara utan JB.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-09-27 12:05

Det går väl inte att låsa upp/jailbreaka 3GS än?

  • Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2009-09-27 12:19
Ursprungligen av kia2:

Det går väl inte att låsa upp/jailbreaka 3GS än?

Jo om du har firmware innan 3.1 så går det.

1
Bevaka tråden