Jag körde en diskwarrior "Rebuild" på en 1,5 TB extern disk som jag fyllt med ca 0,9 TB med hjälp av TimeMachine.
Kommer inte längre ihåg ordningen på problemen men i någon ordning blev det fel, har för mig att Spotlight fick för sig att börja indexera någon disk samtidigt och allt sket sig.
Nu står jag där i alla fall med en backupdisk som inte lägger sig på skrivbordet som jag iofs inte trooor jag behöver, men jag hade verkligen velat prova allt innan jag tvingas formatera. Det verkar inte vara något fysiskt fel, men varken Skivverktyg eller DiskWarrior kan fixa disken. Finns det annat program som kan lyckas där dessa går bet?
• Så här säger Skivverktyg:
>Ogiltig posträkning
>Enhetskontrollen misslyckades.
>Fel: Kontroll eller reparation av filsystemet misslyckades.
• DiskWarrior stannar och tuggar på steg 9 i processen Rebuilding directory - den fixar allt t.o.m. verifying directory data... Har låtit den stå lite knappt ett dygn för att se om det händer något efter ett tag men icke.
DiskWarrior verkar inte ha hängt sig heller, men det verkar inte vara någon höjdare att köra Diskwarrior på en TimeMachine-backup, stämmer det..?