Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Jailbreak-apps på 3.1 vs. 3.0.x

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Någon som har någon info där?
Har någon(som ev kört 3.1-beta) koll på om 3.1 är byggd hyfsat lik 3.0.x så Jailbreak/Cydia-apps inte behöver porteras för att fungera?

Du kan inte idag jailbreaka din 3.1 telefon.
Om inte någon annan är snabbare så kommer du kunna läs på Dev-Team Blog när du har möjlighet.

Ok.
Någon som har svar på fråga nr 2 då?

Går det att få med jailbreakade program eller måsta man installera om dom?

Ursprungligen av random__hero:

Går det att få med jailbreakade program eller måsta man installera om dom?

Det finns numera två olika lösningar för backup att Jailbreak/Cydia program - Pkg Backup och RockApp.
Googla dem och kolla upp.

Här är en guide hur du ananrs gör det manuellt: Manually back up iPhone content via SSH - xSellize

Ursprungligen av sounken:

Här är en guide hur du ananrs gör det manuellt: Manually back up iPhone content via SSH - xSellize

Jo, men det där har inget med frågan här att göra: http://www.99.se/1828142-post4.html
Tack för länken dock.

Ursprungligen av theplague:

Någon som har någon info där?
Har någon(som ev kört 3.1-beta) koll på om 3.1 är byggd hyfsat lik 3.0.x så Jailbreak/Cydia-apps inte behöver porteras för att fungera?

Någon som nu när jailbreak för 3.1 är släppt kan svara på denna fråga?

Är det möjligt att på något vis köra en recovery för att göra en "downgrade" av programvaran från 3.1 till 3.0 igen?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-09-19 20:16
Ursprungligen av SavageBoy:

Är det möjligt att på något vis köra en recovery för att göra en "downgrade" av programvaran från 3.1 till 3.0 igen?

Absolut, hur man gör är ganska lätt. Börja med att skriva in det du undrar i sökrutan uppe till höger som står Sök på 99, resten får du läsa dig till.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2009-09-19 20:30
Ursprungligen av SavageBoy:

Är det möjligt att på något vis köra en recovery för att göra en "downgrade" av programvaran från 3.1 till 3.0 igen?

Det ska gå men du kan inte nedgradera baseband vad jag vet.

  • Medlem
  • Lidköping
  • 2009-09-21 19:36

Återställa uppdaterad Iphone 3gs till 3.0.1

Hej!

Jag gjorde för några dagar sedan en förhastad och klantig uppdatering av min jailbreakade 3gs från version 3.0.1 till 3.1.. Märkte ju ganska snart att detta inte var så smart...
Hur som helst, frågan lyder:

Kan man återställa iphonen tillbaka till 3.0.1 versionen efter att ha uppdaterat till 3.1 eller måste jag helt enkelt vänta på att redsnow skaffat fram en jailbreak till 3.1???

(Jag har testat men har kommit fram till att jag förmodligen måste vänta på ett nytt jailbreak, men vad säger ni?)

Ursprungligen av jnbrä:

Hej!

Jag gjorde för några dagar sedan en förhastad och klantig uppdatering av min jailbreakade 3gs från version 3.0.1 till 3.1.. Märkte ju ganska snart att detta inte var så smart...
Hur som helst, frågan lyder:

Kan man återställa iphonen tillbaka till 3.0.1 versionen efter att ha uppdaterat till 3.1 eller måste jag helt enkelt vänta på att redsnow skaffat fram en jailbreak till 3.1???

(Jag har testat men har kommit fram till att jag förmodligen måste vänta på ett nytt jailbreak, men vad säger ni?)

Detta behandlas i andra trådar precis här nedan, ta diskussionen i dem.
Denna tråd handlar om jailbreak/cydia-apps.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2009-09-21 20:47
Ursprungligen av jnbrä:

Hej!

Jag gjorde för några dagar sedan en förhastad och klantig uppdatering av min jailbreakade 3gs från version 3.0.1 till 3.1.. Märkte ju ganska snart att detta inte var så smart...
Hur som helst, frågan lyder:

Kan man återställa iphonen tillbaka till 3.0.1 versionen efter att ha uppdaterat till 3.1 eller måste jag helt enkelt vänta på att redsnow skaffat fram en jailbreak till 3.1???

(Jag har testat men har kommit fram till att jag förmodligen måste vänta på ett nytt jailbreak, men vad säger ni?)

Viss nedgradering och jailbreak kan du göra, men inte upplåsning.

  • Medlem
  • Lidköping
  • 2009-09-23 08:10
Ursprungligen av kenjon:

Viss nedgradering och jailbreak kan du göra, men inte upplåsning.

Okej.. Låsa upp behöver jag inte göra... Handlar "bara" om att nedgradera versionen tillbaka till 3.0...

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2009-09-23 13:09
Ursprungligen av jnbrä:

Okej.. Låsa upp behöver jag inte göra... Handlar "bara" om att nedgradera versionen tillbaka till 3.0...

Det ska gå, förutom baseband. Kolla på iclarified.

1
Bevaka tråden