Igår försökte vi direktsända ett årsmöte i en förening jag är ordförande för. Men en del av de som försökte titta (inkl mig själv från en annan dator), fick meddelandet i Quicktime "Direktsändning pausad". Att klicka på Play hjälper inte, den laddar några sekunder (buffrar), sedan står det samma sak igen. För en del fungerade det dock fint.
De datorer som hade problemet hade olika versioner av QuickTime, men min tex hade kombinationen 10.5.8 + allra senaste Quicktime. Uppdaterade när jag fick problemet första gången.
Klienterna anslöt från olika håll, Malmö, Stockholm, Linköping och Australien. Det funkade i Australien! Min dator stod i ett hörn av lokalen med QuckTime Broadcaster igång. Den sände.
(Insåg efter några försök att om man startar chatprogram som tex iChat, Skype osv så greppar de kameran och håller fast den så Broadcaster inte funkar, så det löste jag förstås genom att inte ha dem igång.)
Satt vid en annan dator i samma rum. Den fick Direktsändning pausad. Brevid mig sitter flera personer till, som får det att fungera. Mystiskt tycker jag.
Några ledtrådar?