Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hej på er.

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har ju glömt att presentera mig. Kallas allt som oftast Snurre/SirSnurre på Internet. Detta smeknamn fick jag efter att jag druckit på tok för många öl på en ölfest i Linköping för tusen år sen (München-Hoben) och dagen efter totalt glömt bort allt vad matematik var under matematiklektionen, jag var så bakfull att jag inte ens kom ihåg hur man multiplicerade. Efter detta blev mitt smeknamn Snurre då jag dels var väldigt snurrig under natten och väldigt förvirrad dagen efter.
I verkligheten heter jag Mattias och jobbar i dagsläget som datorförsäljare på en av de större billiga elektronikkedjorna (vilken det är får ni gissa men kan också synas i mina inlägg när jag rekommenderar produkter och hänvisar till priser på produkter).
Datorbakgrund är som följande att jag som lycklig 3-åring lånade min pappas amiga 500 och spelade där väldigt mycket spel (med varierande framgång pga min ringa ålder) storfavoriten på amigan är dock popolous 2. Efter det har jag avverkat X antal datorer. 486, p1, p2 sen gick jag över till att bygga ihop datorer med AMD athlon CPU:s. Men vid 22 års ålder tröttnade jag totalt på att pilla med datorerna och uppgradera dem för att kunna spela spel. Vid 26 års ålder började jag som sagt jobba som datorförsäljare och det var då jag först på allvar fick upp ögonen för de snygga macarna (detta var hösten 2008 och det var ju i samma veva som alu macbookarna kom till världen).
Har ju alltid gillat fotografering så vintern 08 skaffade jag mig en EOS 50D och kort därefter tänkte jag att varför inte skaffa mig en mac och se vad som är så fantastiskt med den, + ha en bra dator att bearbeta mina bilder med. Så köpte mig en MacBook 5.1 (aluminium MacBooken med 2.4GHz cpu) stort + också för designen.
Jag har aldrig varit så nöjd med en dator, jag har aldrig haft en sådan AHA-upplevelse och förstått den sanna innebörden av "det bara fungerar". Efter att uteslutande använt mig av osX privat kan jag aldrig tänka mig något annat i dagsläget. Trodde heller inte att jag skulle kunna få en så fantastisk känsla av ett välfungerande operativsystem som då jag packade upp min MacBook och började använda Leopard. Men det kunde jag när jag uppgraderade till SL och fick se vad snabbt finder:n mm blivit.
Numer när jag jobbar får jag fler och fler människor att köpa macar och prova på osX istället för att köpa någon plastig pavilion dv-blahablaha ifrån HP.
Så här på forumet lusläser jag trådarna om problem etc för att sen kunna hjälpa kunder som köper macar och förhoppningsvis relativt enkelt kunna lösa deras problem (och enklare kunna sälja Macar till folk och kunna döda eventuella myter/felaktiga rykten om Macarna och osX). Men även för mitt egna intresse när det gäller osX och fotografering.
Slutligen ett stort tack till rajje här på forumet som var min dåvarande kollega och en stor anledning till att jag köpte min första Mac och "fick se ljuset"

Vilken bra och detaljerad presentation, välkommen!

Hej och välkommen!

1
Bevaka tråden