Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Både Compilations och Samlingar i iTunes musikmapp

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Efter uppgradering till iTunes9 har jag numera både "Compilations" och "Samlingar" i min iTunes Music mapp, se bilden. Innehållet i en del samlingar är splittade mellan de olika mapparna, de har alltså inte dubblerats.

Provar just nu att skapa en ny library.xml (länk till Apple Support). Hoppas det hjälper.

Men jag blir lite orolig - varför skapades "Compilations"? "Samlingar" fanns ju där sedan tidigare.
Btw: Låter alltid iTunes organisera efter import av media.

Någon som vet mera om detta?

Mvh / Johan

Använder 10.6.1 - iMac 20" Alu

Update: Efter att jag återskapat iTunes Music Library.xml försvann "Samlingar", och alla samlingsalbum finns nu i "Compilations", så det hjälpte mig.

Men frågan kvarstår: Varför två olika mappar, och varför splittades innehållet? Är detta en bugg?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2009-09-28 11:18

Har råkat ut för samma problem. Förmodligen har Apple missat att översätta textsträngen "Compilations" i den nya versionen till den svenska termen "Samlingar", och varje gång man spelar en låt som ligger i "Samlingar" flyttas den automatiskt till "Compilations" i stället (eftersom det är det mappnamnet nya iTunes associerar med samlingar). Jag har just letat igenom hela iTunes-appen med ResFool för att se om jag kunde hitta textsträngen "Compilations" och sedan testa att själv ersätta den med "Samlingar", men tyvärr hittar jag den inte (kanske ligger kompilerad binärt och inte är tillgänglig i ASCII i ResFools resursgaffelmallar?).

Tills Apple kommer med en 9.0.2 får man väl tyvärr leva med problemet (som väl mest är av mappstrukturell estetisk dignitet...), men jag hoppas Apple eller någon annan kommer med en lösning snart!

1
Bevaka tråden