Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Varför kan man inte låsa upp permanent?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

En fråga som jag undrat över, och även sökt efter svar i forumet, är:

Eftersom det ju faktiskt finns från fabrik upplåsta telefoner att köpa i några länder såsom Italien, Belgien mm. mm......varför har man hittills inte kunnat låsa upp en telefon parmanent?

Jag menar, varje gång man uppgraderar programvaran, eller gör en reset, måste man ju jailbrakea och låsa upp telefonen. Skulle man inte kunna låsa upp permanent som om den kom upplåst från fabriken?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2009-09-28 13:36
Ursprungligen av LaltroMondo:

Hej,

En fråga som jag undrat över, och även sökt efter svar i forumet, är:

Eftersom det ju faktiskt finns från fabrik upplåsta telefoner att köpa i några länder såsom Italien, Belgien mm. mm......varför har man hittills inte kunnat låsa upp en telefon parmanent?

Jag menar, varje gång man uppgraderar programvaran, eller gör en reset, måste man ju jailbrakea och låsa upp telefonen. Skulle man inte kunna låsa upp permanent som om den kom upplåst från fabriken?

För det kräver att du har ett imei-nummer som synkas mot apples aktiveringsservers.

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2009-09-29 09:36
Ursprungligen av 20hz:

För det kräver att du har ett imei-nummer som synkas mot apples aktiveringsservers.

Visst, det gör att iTunes fattar att den kan låsa upp iPhonen vid nästa Återställning. Men varför patchar ingen iTunes att tro att den har fått ett "OK" från Apples server? iPhonen kopplar ju inte upp sej till Apple varje gång man slår på den, och kollar.
Däremot kanske iTunes gör det, men en patch skulle kunna "lura" den...

• Medlem
  • International user
  • 2009-09-29 10:26
Ursprungligen av kenjon:

Visst, det gör att iTunes fattar att den kan låsa upp iPhonen vid nästa Återställning. Men varför patchar ingen iTunes att tro att den har fått ett "OK" från Apples server? iPhonen kopplar ju inte upp sej till Apple varje gång man slår på den, och kollar.
Däremot kanske iTunes gör det, men en patch skulle kunna "lura" den...

Hur vet du det?

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2009-09-29 11:45
Ursprungligen av zappee:

Hur vet du det?

Slår du på iPhone och inte har täckning vare sej på GSM eller WiFi blir inte telefonen låst.

• Medlem
  • International user
  • 2009-09-29 23:53
Ursprungligen av kenjon:

Slår du på iPhone och inte har täckning vare sej på GSM eller WiFi blir inte telefonen låst.

Nej, givetvis inte. Men det utesluter ju inte att den vid kontakt med operatören kollar imeinumret...

• Medlem
  • Kungsbacka
  • 2009-09-29 11:45

Och hur vet du att det inte är så?
Det är ingen som säger att de har en lösning, men nog måste man väl få ha högt nog i tak för att kunna prata om det, eller?

Ok,...tackar för det svaret.

1
Bevaka tråden