Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone 3GS stänger av sig

Tråden skapades och har fått 20 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2009-09-13 00:40

Hej!

Har ett problem med min nya iPhone 3GS 32GB. När man är inne i ett program, och det har hittills inte verkat spela någon roll vilket, så kan telefonen helt plötsligt bara stänga av sig. När man sedan ska starta den tar det uppemot 3 minuter längre tid än vanligt och det är inte alltid man lyckas logga in med knapplåset innan den stänger av sig igen. Brukar dock gå efter sisådär 5 minuter.

Det har hittills hänt 4-5 gånger på lite drygt en vecka, och börjar bli ett väldigt irriterande problem som vore skönt att få hjälp med...

En sak som jag tycker att jag har märkt av är att det nästan alltid inträffar när man befinner sig i en Edge-zon eller har låg täckning, om nu det kan ha något att göra med problemet Har påträffat problemet i bland annat kompassprogrammet, Fantastic Contraption från iTunes store, Mailen och SMS-fönstret.

Tänkte bara nämna att jag har återställt telefonen helt och hållet och att det inte hjälpte...

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2009-09-13 01:22
Ursprungligen av Kiwil:

Hej!

Har ett problem med min nya iPhone 3GS 32GB. När man är inne i ett program, och det har hittills inte verkat spela någon roll vilket, så kan telefonen helt plötsligt bara stänga av sig. När man sedan ska starta den tar det uppemot 3 minuter längre tid än vanligt och det är inte alltid man lyckas logga in med knapplåset innan den stänger av sig igen. Brukar dock gå efter sisådär 5 minuter.

Det har hittills hänt 4-5 gånger på lite drygt en vecka, och börjar bli ett väldigt irriterande problem som vore skönt att få hjälp med...

En sak som jag tycker att jag har märkt av är att det nästan alltid inträffar när man befinner sig i en Edge-zon eller har låg täckning, om nu det kan ha något att göra med problemet Har påträffat problemet i bland annat kompassprogrammet, Fantastic Contraption från iTunes store, Mailen och SMS-fönstret.

Tänkte bara nämna att jag har återställt telefonen helt och hållet och att det inte hjälpte...

Har du Återställt den som "ny" telefon i iTunes och det inte hjälper, är det bara att lämna in den.

  • Medlem
  • 2009-09-13 01:23

Har återställt den både som backup och därefter som helt ny telefon dagen efter... Är det säkert att det inte går att lösa problemet på något annat sätt än att lämna in telefonen? Vet man vad det beror på och är det något väldokumenterat problem?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2009-09-13 01:25
Ursprungligen av Kiwil:

Har återställt den både som backup och därefter som helt ny telefon dagen efter... Är det säkert att det inte går att lösa problemet på något annat sätt än att lämna in telefonen? Vet man vad det beror på och är det något väldokumenterat problem?

Nej jag har aldrig hört om det innan. Men har du Återställt som "ny", så är det nog ett hårdvarufel

  • Medlem
  • 2009-09-13 01:50

Det låter ju inte bra, får väl antagligen bli ett inbyte då

  • Medlem
  • International user
  • 2009-09-13 07:06

Med största sannolikhet hårdvaru problem. Byt ut den om det går.

//Rob

Jag har samma problem med min 3G har även problem med att batteriet drar ur väldigt fort.
Jag gissar på att det är nya uppdatringen 3.0.1 som spökar, funderar på downgrade.

/Robban

Ursprungligen av swe_robo:

jag har samma problem med min 3g har även problem med att batteriet drar ur väldigt fort.
Jag gissar på att det är nya uppdatringen 3.0.1 som spökar, funderar på downgrade.

/robban

???

......

  • Medlem
  • 2009-09-13 22:25

Min var dock så redan innan jag uppdaterade till 3.1. Så jag tvivlar på att det har med saken att göra... Ska lämna in den på onsdag och så blir det väl antagligen så att Telia skickar iväg den på reparation. Vet någon hur lång tid sånt kan ta?

Ursprungligen av Kiwil:

Min var dock så redan innan jag uppdaterade till 3.1. Så jag tvivlar på att det har med saken att göra... Ska lämna in den på onsdag och så blir det väl antagligen så att Telia skickar iväg den på reparation. Vet någon hur lång tid sånt kan ta?

Standard brukar vara 10 arbetsdagar.

  • Medlem
  • 2009-09-13 23:10
Ursprungligen av Marcus_R:

Standard brukar vara 10 arbetsdagar.

Okej, tack

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2009-09-18 14:17

Har också problem med att min 3G helt plötsligt stänger av sig eller att batteriet dräneras på extremt kort tid. Senast imorse gick batteriet från fullt till noll när jag skulle uppdatera ett program. Det tog nog ca...tja, 10s. Känns som det är något med uppdateringen till 3.1 som spökar då jag inte råkat ut för det tidigare.

Något med uppdateringen

tror jag med. Min har inte gjort så innan men direkt efter uppgraderingen till 3.1 har den börjat bli helt svart ibland (typ ngn gång per dag), går inte att väcka (eller stänga av) med någon knapp. Återkommer efter sisådär 5 minuter... Verkar inte som om Apple har gjort läxan riktigt med den här uppdateringen...

  • Medlem
  • International user
  • 2009-09-22 21:57
Ursprungligen av maculric:

tror jag med. Min har inte gjort så innan men direkt efter uppgraderingen till 3.1 har den börjat bli helt svart ibland (typ ngn gång per dag), går inte att väcka (eller stänga av) med någon knapp. Återkommer efter sisådär 5 minuter... Verkar inte som om Apple har gjort läxan riktigt med den här uppdateringen...

Återställt som ny telefon?

Ursprungligen av zappee:

Återställt som ny telefon?

nä, kan man göra det utan att något försvinner? Har haft det lite stressigt så jag har inte hunnit sitta så länge vid datorn att jag orkat vänta på en backupp - återställning...

  • Medlem
  • International user
  • 2009-09-29 10:23
Ursprungligen av maculric:

nä, kan man göra det utan att något försvinner? Har haft det lite stressigt så jag har inte hunnit sitta så länge vid datorn att jag orkat vänta på en backupp - återställning...

Nej, givetvis inte. Det som du inte kan synka försvinner.

nu har den dött helt verkar det som, batteri?? Funkar inte med de vanliga knapparna att få igång den heller... suck... och nu när jag editerar har den vaknat. Nog dags att göra återställ som ny telefon suck...

Senast redigerat 2009-09-30 17:07

Jag hade samma problem, min telefon va 4 dagar gammal. Fick den bytt i butik direkt.

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2009-10-07 22:06

Min 3G dör med helt appropå. Batteriindikatorn visade fullt i morse efter en hel dags användande och flera timmars Spotify-lyssnande igår. Sen dog den, och när jag försökte få igång den kom ikonen för att batteriladdning behövdes. Förra veckan dog den en gång när batteriet var halvt laddat.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2009-10-08 12:52
Ursprungligen av Mäcen:

Min 3G dör med helt appropå. Batteriindikatorn visade fullt i morse efter en hel dags användande och flera timmars Spotify-lyssnande igår. Sen dog den, och när jag försökte få igång den kom ikonen för att batteriladdning behövdes. Förra veckan dog den en gång när batteriet var halvt laddat.

Låter du den bara slockna med skärmsläckaren/autolås eller trycker du på Homeknappen när du lämnar den?

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2009-10-14 10:20
Ursprungligen av kenjon:

Låter du den bara slockna med skärmsläckaren/autolås eller trycker du på Homeknappen när du lämnar den?

Jag trycker på av-/påknappen när jag lännar den. Har inte autolås aktiverat.
iPhone OS 3.1.2 ska tydligen lösa hängningsproblemet. Än så länge funkar det fint för min del.

1
Bevaka tråden