Hej på er!
Har samma problem som ni beskriver här! Bor i Linköping men har 3 som operatör! Bytte till både Iphone 3GS (32GB) och 3 för mindre än 2 v sedan. Företagsabonnemang som måste funka (åtkomst till epost, web etc.) vilket det alltså inte gör.
Uppgraderade ganska direkt till 3.1 så jag vet inte hur det var innan. SIM kortet är ju sprillans nytt precis som telefonen.
Hemma med WiFi så funkar allt. Har låtit luren ligga och spela musik från Spotify ett bra tag nu. Ute i 3G nätet så kopplar internet ner efter en liten stund. Även då jag har FULL mottagning (centrala Lkpg med omnejd!). Alla staplar tända och texten "3G" markerad. Tre som operatör har ju ingen vanlig GSM så det är ju bara 3G som gäller.
Jag upplever också att om jag tex. ringer upp min röstbrevlåda, bara som hastigast, så funkar det sedan igen. Ett kort tag. Jag kan t.ex. aldrig lyssna på en hel låt i Spotify, så dåligt är det!! Har inte testat att växla med flygplansläget, men det skall provas.
Kan inte direkt säga om det påverkar telefonin, men jag har inte upplevt det så. Dock så var vi på Mantorp Park förra helgen. STCC Final. 100 m från E4'an. Inte en pinne i mottagning. "Ingen Service" stod det tills vi åkte därifrån. Det hade jag inte väntat mig år 2009! Hade haft telefonen och Tre i 3-4 dagar då. Alla polare med andra operatörer hade naturligtvis full mottagning. Efter STCC åkte vi in på en pub i Lkpg city. Väl inne, vad händer? Jo, "Ingen Service" stod det!! Känns som 1993 eller nå't!
Efter att ha läst era andra inlägg skall jag nu kasta mig på telefonen (den fasta, med jack) och ringa till 3! Felet ligger garanterat inte i luren utan måste vara något operatörs- och operativsystemsberoende.
Fler som har samma problem inom Tre?
Ps. Upptäckte precis nu att 3's Kundtjänst stänger 20.00 på vardagar... Min bank har bättre öppettider!
/Mvh Magnus