Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Macbook Pro erfarenheter och frågor

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-09-30 22:09

Hej,
jag har kört en Powerbook G4 mer eller mindre felfritt i nästan fem år, tills den pajade helt och hållet för några veckor sedan.
Jag har nu en Macbook Pro 13 och var första veckan supernöjd. Den kändes helt fantastisk.
Nu börjar jag bli tveksam, men frågan är om det plötsligt är en vanesak som får mig att tveka eller om något har hänt med datorn på några få veckor.
• Jag tycker att tangentbordet inte är riktigt hundra, det är inte tillräckligt snabbt på framför allt dubbelnedslag. Som i "att".
• Styrplattan gör mig galen. Det känns som att den inte hänger med, och hur snabbt jag än ställer in så vill den inte riktigt.

Sjukt svår fråga: Är det fel på datorn eller är det här en tillfällig svacka från min sida?
Tacksam för era funderingar.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2009-10-01 09:26

Det där är ju mycket av en personlig uppfattningsfråga, men det låter ju som om nått är fel, att styrplattan inte hänger med osv.

Flyttade tråden från "iBook och MacBook" till "PowerBook och MacBook Pro".

/Mod

Hur långt har du från närmaste Apple Retailer? Åk och ställ dig vid en MBP och rufa runt lite. Om du märker en tydlig skillnad på utställningsexet och din burk så är ju saken biff. Det måste vara det lättaste sättet att testa på i alla fall.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2009-10-01 14:25

Bor i Stockholm så det är inte så långt. Tänker bara att det inte blir riktigt skarpt läge, men det är förstås en början. Problemen känns lite diffusa, men styrplattan verkar nästan pc-aktig. (Alltså dålig.)
Någon som tror att det här kan ha något att göra med att jag på arbetet fortfarande kör en PB G4? Att jag inte kan ställa om?
Så olika är dem väl ändå inte.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2009-10-01 22:25

Jag börjar undra om det inte är mest styrplattan jag stör mig på. Kan man stänga av alla grejer den håller på med och bara använda den som styrplatta?
Så får vi se om det känns bättre sedan.

Senast redigerat 2009-10-01 22:59
1
Bevaka tråden