Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sämre batteritid efter 3.1 Jailbreak?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hittar ingen liknande tråd så jag passar på att ställa frågan, har fler än jag upplevt sämre batteritid på iphone 3G 3.1 efter jailbreak?
Jailbreaka luren för nån vecka sen och sen dess upplevt sämre batteritid, eller inbillar jag mig

  • Medlem
  • Solna
  • 2009-10-01 22:31

Finns kanske en defaultprofil som läggs in.
Kontrollera hur push och sync-inställningar ligger.
Likaså, kolla upp blåtand och wifi. Av eller på.
Hur är det med ljuset på skärmen, justeras den automatiskt? Det är en bra funktion jag först tog bort, men nu gillar och använder.

Bara förslag, du kan så klart ha kollat detta och mer, jag kan inte läsa ut vad du redan undersökt. Berätta om du testat allt detta.

Jag kör själv 3.0.1 och gillar inte min batteritid. Fasar över hur det blir när man går över till 3.1 om din verklighet också blir min.

Efter att jag jailbreakat så syncade jag med itunes så jag fick tillbaka alla apps, inställningar osv.
Jag vart osäker nu när du nämnde det men jag dubbelkollade o allt var på sin plats som förr, jag har till och med stängt av ljudeffekten när man använder tangentbordet. likaså ljudeffekten när man använder "stäng" knappen.
När det gäller ljusstyrkan så har jag på ca 30% vilket inte är så mycket.

Frågan är ifall vissa har upplevt sämre batteritid om man jämför original jämtemot jailbreak

Jag har för mig att sämre batteritid är ett problem för vissa med 3.1 även om de inte jailbreakat.

Såhär skriver t.ex. MuscleNerd (från Dev Team):

I hear 3.1 was hit or miss with battery life even on non-JB devices

Aa hörde det, men jag var relativt nöjd med min batteritid som original, men jailbreaket så känns det som den slukar batteri "mer" när man kopplar upp sig både mot wifi och 3G

1
Bevaka tråden