Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ansluta PC trådlöst till Time Capsule

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

jag är en inte allt för glad amatör som har en sambo som skaffat pc.
problemet är att jag aldrig får ha min mac ifred då pcn inte verkar gå i hop med min time capsule. märkligt nog har jag en gammal stationer pc som aldrig haft problem med att fungera trådlöst datorn är en mini samsung nc20.. snälla vänner känner ni till någonting jag inte gör?! mycket tacksam för svar stefan

Ursprungligen av butchcassady:

...pcn inte verkar gå i hop med min time capsule...

Du kan ju börja med att lämna lite mer information än "går inte ihop".

Vad händer när du försöker ansluta från PCn? Hittar den inte det trådlösa nätverket, eller är det något annat problem?

Hur är det trådlösa nätverket konfigurerat - kryptering, osv?

Och du kan ju berätta vilket operativsystem PCn kör.

Detta är ju ett Mac-forum, och frågan hamnar ju egentligen lite utanför vårt område, men det finns kanske ändå någon Windows-kunnig som kan bistå med lite tips.

hehe! sorry.. är en sån där kille som knappt kan svara på en mobil.. ska försöka ge lite info.
det är windows xp home som operativsystem, och den hittar faktiskt nätverket och visar att allt är som det ska trots att det bara går att surfa dom första 1-5 minuterna innan det lägger ner. kör wpa2 som kryptering som pcn ska klara. har även försökt att byta till bara wpa. men tcn switchar om till wpa2 igen automatiskt. bör kanske nämna att pcn visar även när den kopplar ner att allt är i sin ordning med uppkopplingen.

1
Bevaka tråden