Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Förberedelser vid byte från 3G till 3GS.

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-10-05 13:48

Hej!

Nu har min nya 3GS äntligen kommit in hos Telia och jag ska springa ner och hämta den snart... Men undrar om man borde göra något innan man börjar byta?

Jag har allting synkat till min Macbook Pro så det borde väl bara vara att koppla in den nya 3GSen och synka? Då borde ju alla program, kontakter, musik och så vidare komma med.

Hur gör man med den gamla som ska gå till min flickvän? Ska man sätta upp den som en "ny telefon" och sen är det bara att köra för henne?

För att få över allt gammalt kan du inte "bara synca" men nästan så lätt. Du måste köra restore från en backup av din gamla. Då kommer allt med. Så innan du gör i ordning den nya så synca den gamla en sista gång så du får en ny och fräsch backup. Easy peasy.

När du sett att den nya har fått in allt från den gamla är det bara att koppla in den gamla och köra restore. Done, så är den som den dagen du köpte den.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2009-10-05 13:59

Saken är den att jag är ganska sugen på att göra en "fresh" start då min 3G är lite seg och har rätt kass batteritid. Om jag kör en återställning från backuppen på min nya 3GS kommer ju allt som nu kanske är fel på 3Gn med i 3GSen också.

Jag har alltså inget speciellt viktigt i något program som jag verkligen MÅSTE spara. Vill bara ha kontakter och helt enkelt att alla program fungerar. En fräsch ny telefon med det viktigaste kvar. Man måste väl på något sätt "aktivera" iPhonen och då samtidigt kanske deaktivera den gamla?

Vill du starta "fresh" så är det ju bara köra den som ny. Så får du välja vilka program, vilken musik, etc du vill ha på den. Men då är ju allt nytt och trevligt.

Men inte behöver du aktivera/avaktivera någon av telefonerna. Den nya aktiverar de ju i affären och så länge tjejen har telia behöver du ju inte låsa upp eller jailbreaka den gamla. Bara återställa och i med hennes SIM-kort.

1
Bevaka tråden