Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

PwnageTool 3.1.3 för iPhone 2G & iPhone 3G/3Gs & iPod touch 1G/2G släppt

Tråden skapades och har fått 18 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Dev-Team Blog - All aboard the update train!

Nu är det bara att köra om man har en 3Gs med 3.0 eller 3.0.1

Senast redigerat 2009-10-05 13:04
  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2009-10-05 14:43

EN fråga snabbt om man får ställe den=)

Jag har en 3gs jailbreakad och upplåst om jag nu breakar den med nyaste Pwnagetool kommer den fortfarande vara upplåst eller måste man låsa upp den igen?

Var inte jag som jailbreakade eller låste upp den så.

Ursprungligen av keptang:

Dev-Team Blog - All aboard the update train!

Nu är det bara att köra om man har en 3Gs med 3.0 eller 3.0.1

Har det väl varit i ca 2 veckor ?
Vad är det som är nytt... det man väntar på är ju en jailbreak för 3.1 till 3GS!

Ursprungligen av @ndreas:

Har det väl varit i ca 2 veckor ?
Vad är det som är nytt... det man väntar på är ju en jailbreak för 3.1 till 3GS!

Ja, och precis det finns nu.
Om du har jailbreakat din 3GS på 3.0 eller 3.0.1.
Läser du ens bloggen?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2009-10-05 17:16
Ursprungligen av theplague:

Ja, och precis det finns nu.
Om du har jailbreakat din 3GS på 3.0 eller 3.0.1.
Läser du ens bloggen?

Det vi andra väntar på är jailbreak/upplåsning av de 3Gs som levererats med 3.10.

Ursprungligen av @ndreas:

Har det väl varit i ca 2 veckor ?
Vad är det som är nytt... det man väntar på är ju en jailbreak för 3.1 till 3GS!

Herregud, läs.

Någon som uppdaterat sin 3Gs till 3.1 och har lite feedback?
Själv ligger jag kvar på 3.0.1 än så länge..

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2009-10-07 13:41
Ursprungligen av keptang:

Herregud, läs.

Någon som uppdaterat sin 3Gs till 3.1 och har lite feedback?
Själv ligger jag kvar på 3.0.1 än så länge..

Det är en viss skillnad.
Har man köpt sin 3Gs med 3.01 kan man fixa det, men levererades den med 3.1 när man köpte den, går det ännu inte.

Ursprungligen av kenjon:

Det är en viss skillnad.
Har man köpt sin 3Gs med 3.01 kan man fixa det, men levererades den med 3.1 när man köpte den, går det ännu inte.

Helt korrekt.
Jag har en upplåst 3Gs (från italien) med 3.0.1, vet inte om jag orkar lägga in 3.1 då det inte verkar finnas så många positiva nyheter med det.

Därför vore det kul att höra från folk som gjort uppdateringen och om de sett förbättringar/försämringar.

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2009-10-05 18:39

Någon som vill svara på denna frågan då om man får ställa den,

Jag har en 3gs jailbreakad och upplåst om jag nu breakar den med nyaste Pwnagetool kommer den fortfarande vara upplåst eller måste man låsa upp den igen? Är det bara skriva repo666 grejen eller behövs d ens?

  • Medlem
  • International user
  • 2009-10-05 18:45
Ursprungligen av Smisken:

Någon som vill svara på denna frågan då om man får ställa den,

Jag har en 3gs jailbreakad och upplåst om jag nu breakar den med nyaste Pwnagetool kommer den fortfarande vara upplåst eller måste man låsa upp den igen? Är det bara skriva repo666 grejen eller behövs d ens?

Vid varje ny version av OSet måste du Jailbreaka igen.

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2009-10-05 19:00

Hmm oki, så då måste ja fixa 3,1 via toolgrejen och sedan jailbreaka och låsa upp? Trodde typ v3,1 var nytt os inkl jailbreak att det liksom kom i samma paket.

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2009-10-05 19:43

Skulle vilja reda ut lite saker är grymt nöjd med min 16gb 3gs jailbreakad och upplåst funkar klockrent!

MEN sitter och läser och blir bara grymt snurrig av alla frågor m.m när man läser posts på Dev Team blog.

Ni som kan hur gör man för att gå vidare nu om jag vill skaffa os 3.1 jag har 3.0.1 nu vet inte med vad den är jailbreakad med nu men har sett yellowsn0w dev team tools inne i Cydia + ultrasn0w för att låsa upp den antar jag?

Är det bara ladda ner nyaste Pwnagetool när den släpps för windows och uppgradera os och sedan dra ner ett jailbreakprogram + köra ultrasn0w "tricket" i Cydia?=)

Hoppas vi kan använda denna tråden att få lite hjälp vad gäller 3.1 + unlock + jailbreak utan att det skall svida i ögonen på nån man måste ju få använda forumet och skriva något trots att det kan ha skrivits om det på något annat ställe kör hårt!

Jag tycker inte att 3.1 innehöll så otroligt mkt nya saker eller saker som jag behöver så jag undrar lite om vi inte ibland kör JB fast vi inte har behov av det? Dessutom verkar det ju som att 3.1 drar mer batteri. Jag kör vidare på min 3 GS (med 3.0) tills ngt revolutionerande görs. Tänk efter innan ni gör JB och om ni verkligen använder å behöver det nya som erbjuds. / Ptr

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2009-10-05 21:41

peter289 du har helt rätt! Undrar lite vad för något som är riktigt nytt och bra med 3,1? Är bara sugen på att vara uppdaterad, går hellre med den till någon mobilbutik som kan uppgradera + jailbreaka samt låsa upp den för en slant. Vet att man nu tydligen kan uppgradera 3.1 på jailbreak men går det att låsa upp dem så man kan ha vilken operatör som helst? För funkar så jävla grymt nu med 3.0.1.

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2009-10-07 11:42

Exakt keptang feedback, ligger också kvar på 3.0.1 + unlock som det sett ut hittils har det inte funnits ett unlock till 3,1 så e ju inget för mig än så länge då men dem jobbade tydligen på det gott!

  • Medlem
  • Sundbyberg
  • 2009-10-08 16:22

Är det någon som vet om det kommer till pc? På dev teams blog står det ju att dom inte gör den till pc

Ursprungligen av drdoc:

Är det någon som vet om det kommer till pc? På dev teams blog står det ju att dom inte gör den till pc

iClarified - Apple News - Sn0wBreeze to Bring PwnageTool to Windows

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2009-10-09 21:31

Döda tråden detta

  • Medlem
  • International user
  • 2009-10-10 14:57
Ursprungligen av Smisken:

Döda tråden detta

?

"Meddelandet du skrivit in är för kort"

1
Bevaka tråden