Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med upplåsning av 3G 3.0

Tråden skapades och har fått 19 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Sitter med en iPhone 3G uppdaterad till 3.0 och jailbreakad. Jag kör så ultrasn0w och allt ser ut att fungera som det ska. Men telefonen får ingen mottagning. Har provat olika sim-kort med olika operatörer, provat jailbreaka med både redsn0w och PwnageTool, men får samma resultat. Upplåsning verkar fungera, men som sagt, jag får ingen mottagning, "ingen service".

Någon som har en idé jag kan gå vidare med?

-Hans

Ps. Befinner mig på norsk mark, om det nu kan vara något som spelar in i jämförelse med Sverige. Ds.

Du kan inte ens hitta din operatör under Inställningar->Operatörer ?
Har du rebootat telefonen?

Jo, det kan jag. Men det gör ingen skillnad om jag har den på "Automatic" eller väljer "min" operatör, eller annan heller för den delen. Vanligtvis står det "Ingen service", men ibland kan jag vara connectad till operatören (operatörs namnet kommer fram i vänster hörnet), men jag får ALDRIG någon mottagning.

Och ja, rebootats har det gjort i åtskilliga gånger i alla möjliga konstellationer.

Ursprungligen av hansitagarp:

Jo, det kan jag. Men det gör ingen skillnad om jag har den på "Automatic" eller väljer "min" operatör, eller annan heller för den delen. Vanligtvis står det "Ingen service", menibland kan jag vara connectad till operatören (operatörs namnet kommer fram i vänster hörnet), men jag får ALDRIG någon mottagning.

Och ja, rebootats har det gjort i åtskilliga gånger i alla möjliga konstellationer.

Det låter helt sjukt.
Och inte bra.
Om du testar att "Reinstall"(utan att avinstallera det.) ultrasn0w i Cydia en eller ett par gånger då?

Vilken guide har du följt? Denna?: iClarified - iPhone - How to Unlock the iPhone 3G, 3GS Using UltraSn0w

Sista alt är väl Purplesn0w: iClarified - iPhone - How to Unlock the iPhone 3GS Using PurpleSn0w
Då är det nog värt att göra en fullständig återställning i iTunes först(dvs att inte ställa in den efter en gammal backup, vilket jag tar för givet att du inte gjort hittills?)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-09-03 14:32

Hans, det låter som om du har precis samma problem som jag har...
Nätverk = Ej tillgängligt? varför de? - iPhoneinfo.se - iPhoneforum i Sverige

Jag har gjort ALLT utan att lyckas, inkl. kolla om den IMEI koden ev. är låst m.m. I morse efter ultrasn0w installation nummer 8 såg jag faktiskt Telenor SE i någon sekund innan status baren gick tillbaka till det gamla vanliga ".....E"

Nu är jag villig att betala en bra slant för att se någon fixa detta!

hansitagarp & FreddeB:
Ja den möjligheten uteslöt jag, om det är en stulen iPhone som har spärrats?
hansitagarp, var har du fått tag på den?

Sjukt ja. Såpass irriterande att den har legat i byrålådan ett tag. Startade upp den just, körde en "reinstall" av ultrasn0w (och uppdaterade cydia). Och (dra pungen i rullgrus), nu funkar det.

Tålamod, tålamod.

Tack för hjälpen!

Och Nej, sysslar inte med oegentligheter.

Senast redigerat 2009-09-03 14:52
Ursprungligen av hansitagarp:

Sjukt ja. Såpass irriterande att den har legat i byrålådan ett tag. Startade upp den just, körde en "reinstall" av ultrasn0w (och uppdaterade cydia). Och (dra pungen i rullgrus), nu funkar det.

Tålamod, tålamod.

Tack för hjälpen!

Fint!
Av någon anledning går inte alltid installationen apps i Cydia igenom helt och hållet, då kan alltså en reinstall hjälpa.

  • Medlem
  • sthlm
  • 2009-09-03 16:59

jag hade samma problem. jag låste sedan upp den via en guide på iclarified.com. det var hur lätt som helst och nu kan jag använda vilket abonnemang som helst!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-09-03 20:31

Kul att det fungerade för er... min är en nu en ful tegelsten. Tillbaka till Android för min del

  • Medlem
  • International user
  • 2009-09-03 22:53
Ursprungligen av FreddeB:

Kul att det fungerade för er... min är en nu en ful tegelsten. Tillbaka till Android för min del

Antar att du har återställt den som ny telefon och börjat om?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-09-04 09:25
Ursprungligen av zappee:

Antar att du har återställt den som ny telefon och börjat om?

Ett antal gånger ja. Jag får minimal täckning (inga pinnar i status bar) och IP-adress och kan surfa men kan varken ringa eller SMSa

SIM-kortet fungerar utmärkt i andra telefoner och Telia som naturligtvis aldrig hört talas om detta problem svarade typ "har du försökt formattera om C:.... och installera om Windows...."

  • Medlem
  • International user
  • 2009-09-04 19:11
Ursprungligen av FreddeB:

Ett antal gånger ja. Jag får minimal täckning (inga pinnar i status bar) och IP-adress och kan surfa men kan varken ringa eller SMSa

SIM-kortet fungerar utmärkt i andra telefoner och Telia som naturligtvis aldrig hört talas om detta problem svarade typ "har du försökt formattera om C:.... och installera om Windows...."

Då är den mest troligt sönder, lämna in den.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-09-06 13:11

Flax! Jag gav skiten till mina barn och beställde en 3GS. Efter att de spelat ngn dag så var batteriet helt slut och fånen stendöd. Det verkar som om det krävdes en DJUPURLADDNING för att Ultrasn0w skulle få någon effekt. Jag har aldrig hört talas om ngt liknande men nu har jag täckning igen...:cool:

Tack till alla som kommit med tips och varit behjälpliga!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-10-06 01:43

Lider av samma problem som de övriga herrarna vilket gör att jag återupplivar denna tråd.

Jag fick problemet med att meddelandet "Telefon tillåts inte" dök upp under Allmänt -> Om -> Nätverk. Jag testade då att J/B om, använda ultrasn0w osv. men med ingen lycka. Jag har även kollat upp IMEI nummeret och den är inte rapporterad som stulen eller spärrad. Telefonen är f.ö. inköpt från Italien. Har även kollat basbandet och det är inte av de senare varianten (Telefonen har 04.26.08)

Problemet dök ju upp när jag fick slut på batterierna. Då försvann täckningen och jag har inte lyckats att få tillbaka täckningen sen dess. Det går att surfa på 3G och Edge men jag kan fortfarande inte ringa.

Hjälp uppskattas så klart, och jag känner mig hopplös nu. Har försökt att installera om ultrasn0w flera gånger men det funkar dessvärre inte. Har även låtit batteriet att ladda ur och sen starta upp den igen funkar inte heller...

Om telefonen är inköpt i Italien, då är den väl upplåst från början, och då behöver du väl inte Ultrasn0w?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-10-06 10:53

Iofs men samtidigt känns det skumt att jag inte får någon täckning alls trots att man har jailbreakat den och fixat ultrasn0w i den.

Jag ska testa att återställa den till fabriksinställningarna och se hur det blir sen.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-10-06 19:07
Ursprungligen av tlgu:

Iofs men samtidigt känns det skumt att jag inte får någon täckning alls trots att man har jailbreakat den och fixat ultrasn0w i den.

Jag ska testa att återställa den till fabriksinställningarna och se hur det blir sen.

Du lär ju fucka upp mer om du ultrasn0war en orginalupplåst.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-10-06 16:10

Testade precis att återställa till fabriksinställningarna och nej, den vägrar att aktivera min iPhone överhuvudtaget.

Nu funderar jag på att jailbreka om telefonen igen och ultrasn0w:a - men jag känner att jag bara går runt i cirklar med denna metod.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-10-06 17:27

har du testat PwnageTool oxo?

Om den är köpt i Italien borde det verkligen inte vara något problem, men skulle den däremot vara låst till en operatör och "hacktiverad" är ett alternativ att beställa SIM-kort från operatören och aktivera den korrekta vägen innan du JB:ar och ultrasnow:ar. (vissa telefoner verkar ha problem med "hacktivering")

Många operatörer kräver personnummer vid inköp men jag är säker på att det är görbart via andrahandskanaler.

1
Bevaka tråden